Страница 1 от 3

Електромобили

МнениеПубликувано на: 29.10.2012 10:53
от Емил
Дали няма да е добре тук на форума да се отвори нова директория - Електромобили ?

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 29.10.2012 21:08
от donpesho
С две ръце съм за , от известно време все повече се оглеждам за читав електродвигател и контролер.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 30.10.2012 08:10
от Mateev
Темата по-скоро трябва да се казва АКУМУЛАТОРИ ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.

Това е и единствения проблем на човечеството към днешна дата. Все още не е измислен акумулатор, който едновременно да отговаря на следните условия:

1. Да тежи по-малко от 300 кг.
2. Да има капацитет поне 100 kWh, което би осигурило пробег 500-600 км.
3. Да има поне 3000 цикъла заряд/разряд
4. Да не деградира при много на брой микроцикли, които непрекъснато ще ги има при каране стил газ/спирачка
5. Да издържа на температури от -30 до + 60 градуса по Целзий
6. Да не е отровен, взривоопасен, пожароопасен и т.н.
7. Да има нищожен вътрешен саморазряд, което да му позволи съхранение от поне 5-6 месеца без загуба на енергия
8. Да може да се зарежда от 0 до 100% за по-малко от 1 час (а ако може - 10 минути).
9. Да има високо КПД - над 90%

Списъка е дълъг и сигурно има още много изисквания. Към днешна дата сме много далече и не можем да удовлетворим дори и 10% от този списък. За съжаление пълноценните електрически автомобили все още са само една мечта .....................

Виж хибридни коли вече можем да правим, но още дълго ще сме привързани към двигатели с течни високоенергийни горива.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 30.10.2012 09:30
от Lupus
Проблема с акумулирането било на електрическа, било на топлинна енергия си е сериозен - и като теория и като технологии. Има още много да се учим от майката природа, успяла да натрупа огромно количество слънчева енергия в нефта и газа. Струва ми се, че технологията "слънчева енергия->електролиза->водород->двигател" ще набере по-бързо темпо от създаването на акумулатори, които да отговарят поне отчасти на критериите, описани от Матеев.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 30.10.2012 20:17
от Инженер
Колега donpesho,двигатели за електромобили произвежда: http://kostov-motors.com/.Имат много добри характеристики,но за съжаление са доста "солени".Литиево полимерните акумулатори,които предлагат също са добри,но не са за джоба на българина.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 30.10.2012 20:24
от Инженер
Преди около две години четох, че се разработват суперкондензатори, които биха отговорили на всички 9 изисквания, които е описал г-н Матеев.Но за съжаление от тогава нищо реално не се появява.
А впрочем за зареждане на 100kwh за 10 минути е необходима мощност 600kw.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 10.02.2013 17:00
от agro
Mateev написа:Темата по-скоро трябва да се казва АКУМУЛАТОРИ ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ.

Това е и единствения проблем на човечеството към днешна дата. Все още не е измислен акумулатор, който едновременно да отговаря на следните условия:

1. Да тежи по-малко от 300 кг.
2. Да има капацитет поне 100 kWh, което би осигурило пробег 500-600 км.
3. Да има поне 3000 цикъла заряд/разряд
4. Да не деградира при много на брой микроцикли, които непрекъснато ще ги има при каране стил газ/спирачка
5. Да издържа на температури от -30 до + 60 градуса по Целзий
6. Да не е отровен, взривоопасен, пожароопасен и т.н.
7. Да има нищожен вътрешен саморазряд, което да му позволи съхранение от поне 5-6 месеца без загуба на енергия
8. Да може да се зарежда от 0 до 100% за по-малко от 1 час (а ако може - 10 минути).
9. Да има високо КПД - над 90%


Списъка е дълъг и сигурно има още много изисквания. Към днешна дата сме много далече и не можем да удовлетворим дори и 10% от този списък. За съжаление пълноценните електрически автомобили все още са само една мечта .....................

Виж хибридни коли вече можем да правим, но още дълго ще сме привързани към двигатели с течни високоенергийни горива.


Дали, в светлината на последните данни за акумулаторите?

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 10.02.2013 22:35
от donpesho
http://www.youtube.com/watch?v=17J6A6VTh5k

По принцип е много просто.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 11.02.2013 02:48
от Тани
Засега май само за теглото и ако може да не е отровен остава да поработят! Матеев е забравил да спомене и най-важния критерий, от който зависи масовото навлизане на електромобилите - ЦЕНАТА на акумулаторите! Когато и тя падне, всичко ще е предрешено! Именно затова Тошиба не пуска батериите си на масовия пазар, а ги влага само в готови продукти - за да се извлече максимална печалба, колкото е възможно по-дълго! И сега има технологии , но не им е дошло времето да ги споделят. Надеждата ми е в китайците. При тях няма стратегии и изчакване.

Матеев, като фен на новите технологии няма ли да си вземеш една Тесла? Има си пробег около 500км за цената на малко над 85kWh ток( под 20лв, а при тебе ще е безплатен :wink: ) , ускорява до 100 за 4 секунди 7 местна , има достатъчно място за багаж и в багажника и в предния кош! Какво му трябва повече на един автомобил?Реално това е първия и единствен засега пълноценен електромобил. Всички останали са само жалки опити. Пък за награда, че съм ти го препоръчал, може да ме повозиш :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=AOdsTuaJEfc

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 12.02.2013 17:18
от Mateev
Отдавна съм му хвърлил око, но доколкото знам все още не се произвеждат масово. Иначе като дойдат и у нас, аз ще съм един от първите, които ще си го купят ей така - заради кефа. Писна ми да карам само S8 и Q7. :) Искам нещо по-бързо...........

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 14.02.2013 10:30
от solarcenter
Tesla Begins Europe Sales Push With Higher-End Model

Tesla Motors Inc. (TSLA), the maker of electric cars led by billionaire Elon Musk, said only higher end versions of its battery-powered Model S sedan will initially be sold in Europe as it races to turn a profit.

For now only 60- and 85-kilowatt-hour battery-pack versions of the Model S will be available to European drivers, Tesla, which is preparing to begin deliveries to the region, said on its website. The base price for a 60-kWh pack Model S in Germany, for example, is 71,400 euros ($94,370), while a top-end Signature Performance version is 109,150 euros. Currently, a 60- kWh Model S is $67,400 in the U.S. and a Signature Performance Model S costs $105,400, before $7,500 tax credits.

Adding European sales of Model S, named 2013 “Car of the Year” by Motor Trend magazine last month, after U.S. deliveries began in June underpin the Palo Alto, California-based company’s goal of turning its first profit as early as next year. Tesla has said it will build at least 20,000 of the cars next year, and add the Model X electric sport-utility vehicle in 2014.

Higher prices in Europe result from inclusion of the region’s value-added tax, or VAT, shipping costs from Tesla’s Fremont, California plant and modifications to meet regional regulations, George Blankenship, the carmaker’s vice president of worldwide sales, said in a statement dated Dec. 19. “Our goal is to make the same level of profit per car no matter where it is ultimately delivered around the world,” he said.

Customers in Europe who’ve already reserved a Model S or do so by Dec. 31, and configure a vehicle for purchase within four weeks of that date, will get a 1,700 euro reduction on the pretax price, Tesla said. The company said last month the U.S. base price of a Model S with a 40-kWh battery pack will rise by $2,500 to $59,900 on Jan. 1, from $57,400 currently.

The company previously sold its first vehicle, the electric Roadster sports car, in Europe from 2009. A “Limited Edition” European Roadster cost 99,000 euros, or about 10,000 euros more than the U.S. version at the time.

The Model S travels solely on electricity between 160 miles (257 kilometers) for a 40-kWh battery car to as far as 300 miles for the 85-kWh battery version.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 15.02.2013 12:32
от Тани
Mateev написа:Отдавна съм му хвърлил око, но доколкото знам все още не се произвеждат масово. Иначе като дойдат и у нас, аз ще съм един от първите, които ще си го купят ей така - заради кефа. Писна ми да карам само S8 и Q7. :) Искам нещо по-бързо...........


Е то зависи от гледната точка! Ако говорим за максимална скорост, то автомобилите ти са по-бързи от Теслата , но най-вероятно ще и гледаш задницата като тръгнете на някой светофар :wink: Да не забравиш да ме повозиш, като си я купиш :D

Нищо не каза и за идеята ми да се съхранява енергията в акумулаторите на електромобилите! По мои сметки ако един 85kWh акумулатор има 6000 зареждания , то автомобила може да измине 2,5 милиона километра с него. Това няма как да се случи , така че спокойно можем да ползваме наколко хиляди зареждания за други цели!
Само на тази тема ни се разминават мненията , а иначе именно заради тебе започнах да чета този форум. Като ти чета мненията , все едно аз съм ги писал , а в Направисам форума съм водил почти същите спорове и съм останал точно толкова неразбран, както и ти. Нарекоха ме дори визионер, но аз го приех като комплимент и мога да кажа същото и за тебе. Продължавай в същия дух!

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 18.02.2013 13:59
от Mateev
При литиевите батерии има един сериозен проблем - караш или не караш - все тая - батерията деградира с темпо около 20-25% на година. За 3 години и вече е за боклука, дори и да не си направил нито един цикъл. Предполагам този ефект сте го забелязали по мобилните си телефони или по фотоапаратите или по всяка една електроника на батерии от наше време. Каквото и да правиш, дори и нова да си седи в кутията - батерията пак си заминава за 3-4 години. А ако интензивно я използваш, то тогава този срок дори се накъсява до някъде около 300-400 цикъла.

И втория голям недостатък - батерията не държи на студ. При минусови температури директно си загива. Не държи и на топло - при +60 градуса деградацията е свръхинтензивна и батерията може да се подуе буквално за няколко часа.

Има известни подобрения на горните параметри при LiFePo технологията, но все още сме далече от мечтаните резултати. Има все пак и една добра новина - вече е възможно зареждането на една батерия от 0 до 100% да се извършва само за 10 минути. Тоест поне по този показател човечеството вече се е справило.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 18.02.2013 14:02
от Mateev
При всички случаи който си купи СЕГА електрическа кола, със сигурност ще му белее главата с батерията (ще я сменя) веднъж на всеки 3 години. А една нова батерия сигурно ще струва колкото половината кола.

Re: Електромобили

МнениеПубликувано на: 19.02.2013 02:34
от Тани
Не знам доколко си прав, след като гаранцията на Тесла за батериите е ОСЕМ години , а новия комплект ще струва 12 000 долара! Тошиба ако не се лъжа спрягаха над 10 години живот за батериите си и работна температура -30 +55°С