Страница 1 от 5

PV09 --> Deger Tracker 5000NT

МнениеПубликувано на: 04.10.2008 18:20
от Mateev
До момента тестовата централа PV09 беше монтирана на временна дървена конструкция. И тази "временна" конструкция, сглобена буквално за 1 ден, просъществува цяла една година. Но беше крайно време да се оттървем от нея и преди около една седмица PV09 най-после беше прехвърлена на 2-axis позиционер Deger Tracker 5000NT. По-долу публикувам снимки от монтажа на позиционера.

Изображение

Използвахме готов сглобяем кофраж, любезно предоставен ни от фирма "ЕкоЕл" гр. Несебър. Проекта на армировката също ни бе предоставен от същата фирма. Направихме лека модификация и увеличихме количеството на желязото във фундамента, като подсилихме участъците, които според мене бяха слаби. Все пак се подготвях да сложа позиционер в регион, в който има големи снежни покривки и исках да съм абсолютно сигурен в здравината на фундамента.

МнениеПубликувано на: 04.10.2008 18:26
от Mateev
Изображение

Ето как изглежда завършената армировка.


Изображение

Ето и в близък план.


Изображение

Най-голям проблем ни създаде дървената кутия в центъра, която трябва да остави дупка за мачтата на позиционера. Безпокояхме се, че бетона може да я повдигне и затова я натиснахме с бордюри за тежест. Също така предприехме и мерки за странична стабилизация.

МнениеПубликувано на: 04.10.2008 18:28
от Mateev
Ето и снимки от изливането на бетона:

Изображение


Изображение


Изображение


Изображение

МнениеПубликувано на: 04.10.2008 18:40
от Mateev
Ето как изглежда готовия фундамент.

Изображение

Дефакто декофрирането на фундамента беше направено още на следващия ден след изливането му. После изчакахме 2 седмици, за втвърдяване на бетона. В момента всъщност наблюдавате снимка от началото на монтажа. Съгласно инструкцията трябваше да поставим мачтата в дупката, да я залеем с бетон и после да изчакаме още две седмици за втвърдяване. Аз обаче бях нетърпелив и измислих решение, при което монтажа можеше да започне веднага. Задачата не беше проста: Как да стабилизираме мачтата в тази широка дупка така, щото да можем спокойно да започнем монтажа и да качим на тази мачта почти един тон железа и модули. И след това тракера да започне да работи и спокойно да бъде натискан настрани от силите на вятъра. И при при това мачтата не трябва да помръдва дори и с хилядна от милиметъра, защото ще направи луфт във все още мекия нов бетон, с който ще е запълнена дупката.

МнениеПубликувано на: 04.10.2008 18:54
от Mateev
И решението се казваше АВТОМОБИЛЕН КРИК ............

Изображение

Ясно беше, че трябва да разполагаме с някакъв регулируем детайл, който освен това да има голяма здравина. И тука всеки лесно може да се досети за два насрещни П-профила със шпилка между тях. Но тази концепция е добра само за горните детайли. А за долу ни трябваше нещо още по-здраво, което освен това да се натяга лесно и отстрани.


Изображение

И един стар крик се оказа идеален за тази цел. Но ни трябваха още три. Звъннахме в магазина, за да проверим колко струват. И останах приятно изненадан, че цената на един крик е само 15 лева. Тоест трите нови крика ми струваха само 45 лева. И дефакто се получи така, че освен на време, направих икономия и на пари. Използвайки крикове създадох възможност да монтирам тракера само с едно идване на крана. Тоест вложих 45 лева за крикове, но икономисах 100 лева от второ идване на крана.

Изображение

Ето как изглежда окончателната стабилизация на мачтата. Сега спокойно мога да излея бетона и буквално 5 минути след това да започна монтажа на плочата на тракера.

Много ми е интересно какво ли ще си помислят след 1000 години бъдещите археолози, когато открият автомобилните крикове в бетона? :lol: :lol: :lol: Сигурно ще си кажат, че нашата цивилизация нещо е била сбъркана. И донякъде ще са прави. :lol: :lol: :lol:

МнениеПубликувано на: 04.10.2008 19:27
от Mateev
По-долу показвам няколко снимки с детайлите на тракера:

Изображение

Ето палета с централния носач и двата мотора. А на бетонния фундамент се вижда и снопа с алуминиевите профили. Мотора, който върти плочата, фабрично е монтиран върху централния носач.

МнениеПубликувано на: 04.10.2008 19:34
от Mateev
Изображение

Ето поглед отдолу в едър план на мотора, който върти плочата.



Изображение

Ето и поглед отстрани.

Сериозен мотор. Буди респект и страхопочитание. Като гледам как е направен, има всички шансове наистина да работи дълги години без никакви проблеми. Стига разбира се да се гресира редовно. Само дето две от гресьорките са от вътрешната страна, която при монтажа се запечатва от един пластмасов детайл и в бъдеще ще е недостъпна.

МнениеПубликувано на: 05.10.2008 13:18
от Arfy
Чудя ви се, защо ли всичкия този бетон трябва да е над повъхността а не под нея...

МнениеПубликувано на: 05.10.2008 13:36
от Mateev
Може както под земята, така и над земята. Когато бетона е под земята, трябва да се поръча по-дълга мачта и това ще струва с няколко стотин евро по-скъпо.

В случая при мене бетон над земята е по-добро решение, защото непосредствено под фундамента има здрави скали и копането им щеше да ми излезе златно.

МнениеПубликувано на: 05.10.2008 17:10
от petyostoev
Г-н Матеев,ако бяхте сложили уши в арматурата и бетона,щеше да бъде и преместваем.

МнениеПубликувано на: 05.10.2008 17:20
от lz1wvm
Не се вижда много добре на снимката на кофража за дупката за колоната.Колко сантиметра бетон оставате отдолу и дали има арматура.

МнениеПубликувано на: 05.10.2008 23:42
от Mateev
Под мачтата на тракера има 10 см. бетон със здрава армировка.

МнениеПубликувано на: 17.11.2008 00:39
от Mateev
Тракера отдавна вече е монтиран, но все не ми остава време да публикувам малко снимки. Но ето че най-после се наканих. :lol:

Първите две снимки са от монтажа на напречния носач:

Изображение


Изображение

МнениеПубликувано на: 17.11.2008 00:44
от Mateev
Следва монтажа на носещите греди:

Изображение


Изображение

МнениеПубликувано на: 17.11.2008 00:49
от Mateev
Докато крана държи гредите се монтира и мотора:

Изображение


Изображение