захранване на асенхронен двигател от 12/220в(помощ)

Всичко за слънчевите електроцентрали. Информация за доставчици, оборудване, узаконяване, монтаж и експлоатация.

Модератори: Mateev, Admin

захранване на асенхронен двигател от 12/220в(помощ)

Мнениеот iorgo_g » 21.04.2008 21:36

искам да захраня асинхронен двигател със мощност 1.1kw.от 12 v. каква мощност трибва да има инвертора ,съобразен със даните на ел.двигатела.съшто капацитета на акомолаторната батерия.сварзал съм две динама (BOSCH)60-120А които при 1000обр.ми дават 60А а макс .при 4000обр.които мисля 4е,са достат4ни. Вси4ко това сварзано кам двигатела на моита скромна рибарска лодка . Искам да имам и 220в напревжение на борда на моето корито.Ако можете ,помогнете не разбирам много от ТОКОВЕ .знам 4е не е по темите за които се дискосират вав саита, но единствено тук намерих ниакои които да дават толкова опширно и подробно,обиснено на нас невежите, иформациа. :D :?:
iorgo_g
 
Мнения: 3
Регистриран на: 21.04.2008 19:50

Мнениеот Miro » 22.04.2008 10:22

Може ли да уточниш въпроса? Доколкото разбирам искаш от акумулатора на лодката да захраниш 1,1 кВт асинхронен двигател - сподели подробности за него - номинален и пусков ток и т.н.

P.S. Като каза "невежите" - опитай се да пишеш правилно. Не е толкова трудно, а ще покажеш уважение към другите участници във форума.
Miro
 
Мнения: 1178
Регистриран на: 25.09.2007 13:37
Местоположение: гр. Бургас

Мнениеот Mateev » 22.04.2008 14:06

Ако става въпрос за малка рибарска лодка - откажете се от това да правите инсталация за 1.1kW консуматор. Ще трябват толкова много панели и акумулатори, че лодката ще потъне. :lol:

За малка лодка е най-разумно да се сложи един единствен малък панел (50-80W), който през контролер на заряда да поддържа зареден вградения акумулатор на лодката. След това с едно малко инверторче от например 200-300W можете да получите мечтаните 220 V. С тях можете да си захранвате малко телевизорче, или малко хладилниче, една-две луминисцентни крушки и други дребни товари. Но имайте в предвид, че акумулатора на лодката най-вероятно ще издържи не повече от 2-3 часа работа на инвертора (ако е натоварен до дупка).

Ако искате все пак да развъртите този асинхронен двигател, ще ви трябва поне 2 или 3 киловата инвертор, защото пусковия ток на тези двигатели е много голям. А колко дълго ще се върти двигателя зависи от броя на акумулаторите. Трябва да знаете, че един 120 Ah акумулатор може да съхрани в себе си около 1 kWh електроенергия. Следователно с един такъв акумулатор, зареден до дупка, ще можете да въртите вашият мотор около 1 час. Ако ви трябват 5 часа - значи ще трябват 5 акумулатора. А колко ще бъде мощността на панелите зависи от времето на престоя на мотора. През времето на престоя ще се зареждат акумулаторите. Ако времето на престой е малко, то тогава ще трябва голяма мощност на панелите.

От казаното по-горе трябва вече да сте си изяснили, че за да се отговори на въпроса ви е необходима следната информация:
1. Колко часа на ден ще се върти този мотор? От тука ще изчислим капацитета на акумулаторите.
2. Колко часа/дена след това няма да се върти, за да могат през това време да се заредят акумулаторите? От тука ще изчислим мощността на панелите.
3. Колко е пусковия ток на мотора? От тука ще изчислим инвертора.
4. Колко е голяма лодката? От тука ще разберем дали въобще е възможно монтирането на тази система като площ на панелите.
5. Колко струва лодката? От тука ще разберем дали въобще си заслужава една такава инвестиция. Да не би да се окаже, че фотоволтаичната инсталация е 10 пъти по-скъпа от лодката. Все пак има много по-евтини алтернативи. Например с дизелов генератор.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Miro » 22.04.2008 15:52

Всъщност аз доклкото разбрах в задачата фотоволтаични панели не присъстват. Батериите иска да ги зарежда с алтернатори :
.... две динама (BOSCH)60-120А които при 1000обр.ми дават 60А а макс .при 4000обр.които мисля 4е,са достат4ни


Но все пак ми се щеше колегата да поясни каква точно е задачата и най-вече крайната цел, за да можем да предложим решения...
Miro
 
Мнения: 1178
Регистриран на: 25.09.2007 13:37
Местоположение: гр. Бургас

Мнениеот iorgo_g » 22.04.2008 22:37

пьрво се извейвинявам на тези които,сам засегнал по темата (невежи)не исках да обидя някои под невежа имах предвид хора като мен, които нямат достат4но знания и тарсият от някаде това което не знаят.Зна4и сам невежа вьв тази област. И така идеята ми е, кам дизиловият двг.да сваржа ДВЕ динама вав паралел(60-120А)ЕДНОТО ,които при 1000обр дават 60А мах при 4000обр 120А. и сас полу4инят ток ,да зареждам два акомолатора,( 1100w:14.2v=77.4A а,при окол 2000-3000обр ште ми даде около 80+80=160А и сас два акомолатора от по 80-90Ач + инвертор сас подходяшта мощност биха сваршили някаква работа, все пак докато работи двг подава някакво захранване и компенсира) ( асинхронят двг не сам запознат просто само това видях докато разглеждах 1.1кWh. Ориентировъчно:

Когато Ртр / Рдв > 2.5 - 4, двигателят може да се пусне директно.

Ртр - мощността на подстанцията

Рдв - мощността на ел.двигателя

P1=1.73*Uл*Iл*cosj - активна мощност която ел.двигателят консумира от мрежата.

Р2=wротор*М - номинална полезна механична мощност, която двигателят отдава на вала си и която е написана на заводската табелка.

Пример: На табелката на ел.двигателят пише: 1.7 kW, к.п.д.(h)=0.815

Р1=Р2 / h= 1.7 / 0.815 = 2.08 kW консумира от мрежата.Тези ис4есления ги взех от един саит, ако са достата4ни ) А, асинхроният двг сас редуктор, 6те движи малка лебетка за издарпване на мрежа,и да испалнява ролята на малак кран.А колкото, да ли 6те потане ,едвали за корито сия бива сас 6м далжина едва ли.Не6то подобно видиях на една гемия вав гьрция. и ако става сас тези дани каква(ДВГ) мо6ност мога да сваржа :roll: :roll: :idea:
iorgo_g
 
Мнения: 3
Регистриран на: 21.04.2008 19:50


Назад към Слънчеви (соларни, фотоволтаични) електроцентрали

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron