
Вариант 1: 24 волтова система състояща се от 6 еднакви 150 ватови панела свързани в 3 стринга , всеки стринг по 2 панела.Така получавам 24V 9A max на стринг или общо 27А.Това нещо свързано към steca sinus 900RI и два 12V акумулатора 230Ah.Предимството на този вариант е , че е най опростено, но ако искам да увеличавам в последствие мощността трябва да купувам всичко от нула.Освен това мисля, че тока минава през контролера вграден в инвертора понеже се ползва "SOC" интелигентния режим на контрол на заряда/разряда на акумулатора.Какво ще се случи ако пусна 750W електродвигател например ,при който пусковия ток за няколко секунди е доста по голям?
Вариант 2: 24V система като горния случай но с отделен контролер "steca Tarom 245 - 12/24V 45A" + датчик на хол "Steca PA HS200 " за интелигентния режим и инвертор свързан директно към клемите на акумулаторите (2 броя).Този вариант би ми позволил евентуално увеличаване на мощността и инвертора свързан директно ще издържа на високия пусков ток при включване на електродвигател.
Вариант 3: 48V система със 4 панела свързани последователно в един стринг или 8 панела и 2 стринга със съответния контролер и инвертор свързан директно към 4 акумулатора последователно навързани.При 24V и 750W мощност черпеният ток е доста голям -31А и не мога да осигуря продължително захранване поне 4 часа на денонощие особено в първия вариант, докато при 48V тока е двойно по малък.
Въпросите ми са :
1. Кой начин е най добър за свързване на панелите - изцяло паралелно , смесено или изцяло последователно?
2. Ако бъде засенчена една или няколко клетки от някой панел в кой случай ще имаме по голямо понижение на произвежданата енергия?
3. В кой случай панелите работят по надеждно , когато са с общо по ниско напрежение и по големи токове или обратното?
4. Кой е по добрия вариант на свързване при евентуални производствени разлики при видимо еднакви модули?
5. Как мога да ползвам модули на два производителя (ако е възможно изобщо) в една система със подходящо свързване без никакъв риск

