Електро автомобили

Дискусии на теми, които смятате за интересни и важни.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Електро автомобили

Мнениеот bubolinka1 » 03.07.2014 15:29

Истината е, че потребителите финансират развитието на технологиите, а недостатъка на електромобилите и на ВЕИ-тата е в съхранението и отдаването на енергията по необходимост- батериите. Наченките на предлагане и купуване, ще изместят постепенно паричния поток от петролните държави към тази нова област в развитите държави. Такава е тяхната цел и затова е идеологическото говорене за зелена енергия, която по аргументите по-горе няма никакви предимства. Но тази идеология е необходима заради интереса в развитието на технологията, за която трябват пари, за да даде резултат рано или късно. В началото паричният поток да се измести към науката заради ИНТЕРЕСА, чрез подпомагане с парите на потребителите- закупуването на първоначалните модели, които са сега. Този процес трябва да се натрупва, за да стане приложим, заедно с парите за него.

Бях чел, че батериите са в сегашният им вид от самото изобретяване/ тези с черния прах/. Едва от скоро изключение правят литиево-йонните, но се появяват и други технологии, къде приложими, къде не, но от скоро. ДО скоро това беше разрешение без избор.
АНАЛОГИЯТА Е СХОДНА С първите автомобили.
Те са имали същите проблеми. Тежки, скъпи, без реално приложение, без места за зареждане, дори горивото нямало кой да произвежда, за разлика от електричеството сега. Още по-малко са били достъпни смазочните им материали/ животинска мас/. Пробега е бил далеч под 100км заради необходимите ремонти по време на път. Смазвали се с мас през дупчици по средата на пътя, "феродото" от волски кожи на тонните машини, се сменя след 2-3 спирания или след всеки наклон. Но единствено ИНТЕРЕСА към тях ги е развил до сегашния вариант. Сам първи няма да има, защото няма да бъде допуснат. Славата за себе си няма да получи нито един. Политическата власт на Европа зависи от икономическата, а енергията е единствената област, която източва нейните средства вън от системата. "Онези" са осъзнали, че тази цел не е постижима за нито една държава по отделно и затова ни налагат с ЧАТАЛ, какво трябва да правим. Те му казват, разпределяне на задълженията на принципа на Пропорционалност и Субсидиарност. Тях не ги интересуват продбностите " как". ЧЕ на Жоро 762 не му дали достъп, щото не ще да им ходи по свирката, че НЕК не могла да балансира, че им било скъпо на българите. ЗА тях е важно пречките пред политическата власт да бъдат премахнати. Затова се насърчава ИНТЕРЕСА за простолюдието, които сме ние.
Последна промяна bubolinka1 на 03.07.2014 16:02, променена общо 5 пъти
РАБОТЯ БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО. На промоция са само две от ТРИте.
bubolinka1
 
Мнения: 200
Регистриран на: 17.04.2013 14:59

Re: Електро автомобили

Мнениеот GDG » 03.07.2014 15:41

Фотоне, това дали си оплют или не, струва ми се ,че не е най-важното. По важното е, че си на мнение ,че ...." вятъра и соларните истории: имат смисъл само там, където няма мрежа. И това ще остане така до момента в който цената на една инсталация не стане такава, че да се изплаща за около 3-5 години."... А сега защо не се изплащат за толкова, защото вятъра и соларните истории са скъпи или защото изкупната цена на произведената от тях ел.енергия е ниска ? Ти наистина ли вярваш, че цената на 1kw е 0,18лв. и реална? Вероятно си убеден, че и ядрената енергия е най-евтина ? Помисли си по един такъв въпрос - какви са разходите за дезактивация на спрените и излязли от употреба ядрени мощности и тия разходи включени ли са сега в цената на атомната ел.енергия или по скоро .... не ?. Тези, които вече се занимават с тази тематика / дезактивация на ядрени централи в Германия /, твърдят, че ще струва три пъти повече от стойността на изградената централата. Но защо трябва да ни пука за тези неща. Да му мислят децата и внуците ни - то така както е тръгнало, ще са къде, къде по богати от нас. Освен това цената е реална, защото се определя от "независим" регулатор, който винаги е изключително и навременно компетентен, безгрешен, партийно необвързан и ......... и даже може да смята :roll:
Хайде със здраве и .... нищо лично !
GDG
 
Мнения: 63
Регистриран на: 04.04.2011 17:41

Re: Електро автомобили

Мнениеот petyostoev » 03.07.2014 16:12

"Немска провинция иска да достигне 100% възобновяема енергия още тази година"
http://www.bpva.org/bg/articles/article3174.html

"Колко място ни трябва, за да захранваме света със соларно електричество?"
http://www.greentech.bg/archives/53324
petyostoev
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 30.04.2008 22:10
Местоположение: Плевен

Re: Електро автомобили

Мнениеот Foton » 03.07.2014 18:57

GDG написа:Фотоне, това дали си оплют или не, струва ми се ,че не е най-важното. По важното е, че си на мнение ,че ...." вятъра и соларните истории: имат смисъл само там, където няма мрежа. И това ще остане така до момента в който цената на една инсталация не стане такава, че да се изплаща за около 3-5 години."... А сега защо не се изплащат за толкова, защото вятъра и соларните истории са скъпи или защото изкупната цена на произведената от тях ел.енергия е ниска ? ........

Нещо май не ме разбирате какво казвам.
Факт е, че в момента енергията от ФтЕЦ все още не е конкурентна на ВЕЦ например. Факт е, че без субсидирани или както там се наричат цени е не рентабилно изграждането на ФтЕЦ (за сега!). Факт е, че на практика потребителите на ток плащат на нас производителите от ФтЕЦ по-висока цена само заради това, че енергията е произведена "екологично" и тая цена се определя от ДКЕВР уж справедливо (не искам да коментирам недоразумението ДКЕВР) според разходите за инвестиция и производство. Също така е факт, че това се случва защото някой е решил, че има глобално затопляне и трябва да достигнем едни проценти от ВЕИ.
Та въз основа на горното аз твърдя следното: бъдещето е на електрическата енергия(това за автомобилите). Тази енергия ще бъде произвеждана по различни начини. ВЕИ дяла ще нараства, също и АЕЦ.
Но това е бъдещето.
Ноевият ковчег е създаден от любители, професионалистите са направили Титаник...
Foton
 
Мнения: 352
Регистриран на: 23.01.2014 15:00

Re: Електро автомобили

Мнениеот venkap » 03.07.2014 20:17

Съпоставяне на Volkswagen E-Golf и Volkswagen Golf - модел 2014 с начални цени съответно 34 900 € и 14 650 € и разход за зареждане при три етапа на базата на средна цена на EURO 95 и цена в еврозоната на електроенергия за индустрията ЕА17.
Съпоставяне на Volkswagen E-Golf.png
Съпоставяне на Volkswagen E-Golf.png (8.79 KiB) Прегледано 13806 пъти

В полза на електромобила е ниската цена на суровината за зареждане, докато цената на петролните продукти единствено ще се увеличава.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 03.07.2014 22:31

venkap написа:Съпоставяне на Volkswagen E-Golf и Volkswagen Golf - модел 2014 с начални цени съответно 34 900 € и 14 650 € и разход за зареждане при три етапа на базата на средна цена на EURO 95 и цена в еврозоната на електроенергия за индустрията ЕА17.
Съпоставяне на Volkswagen E-Golf.png

В полза на електромобила е ниската цена на суровината за зареждане, докато цената на петролните продукти единствено ще се увеличава.

Това е чиста проба манипулация!!!! Колко батерии трябва да смениш, за да минеш едим милион колометра? И колко струва една нова батерия? Тези разходи да не са за сметка на "Зелените"?
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот KD Solar » 04.07.2014 07:01

Lupus написа: Колко батерии трябва да смениш, за да минеш едим милион колометра?

А масло и филтри?
DanailovИзображение
Аватар
KD Solar
 
Мнения: 510
Регистриран на: 26.01.2010 10:22
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот bubolinka1 » 04.07.2014 07:41

KD Solar написа:
Lupus написа: Колко батерии трябва да смениш, за да минеш едим милион колометра?

А масло и филтри?
И купчина изхабяващи се части по ДВГ и скоростна кутия за тия 600хил км.
РАБОТЯ БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО. На промоция са само две от ТРИте.
bubolinka1
 
Мнения: 200
Регистриран на: 17.04.2013 14:59

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 04.07.2014 08:09

Абе масла, филтри, гуми, части всякакви си ги сменяме на всяка кола, независимо от захранването и. Проблем са литиево-йонните батерии. Те са скъпи, все още с ограничен капацитет и ресурс.
Най-простия пример: за да стигна от София до Варна, ще трябва да преспя в Търново за презареждане. :D
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот KD Solar » 04.07.2014 09:14

Lupus написа:Абе масла, филтри, гуми, части всякакви си ги сменяме на всяка кола, независимо от захранването и. Проблем са литиево-йонните батерии. Те са скъпи, все още с ограничен капацитет и ресурс.
Най-простия пример: за да стигна от София до Варна, ще трябва да преспя в Търново за презареждане. :D

Ще стане като едно време - спираш да почине коня, да го нахраниш и преспиш. Ще има бизнес за Ханчета, Страноприемници, Мотелчета.
DanailovИзображение
Аватар
KD Solar
 
Мнения: 510
Регистриран на: 26.01.2010 10:22
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Foton » 04.07.2014 09:28

Хм, трябва да мина с една кола 1 000 000 км. за да излезе по-евтино от стандартен ДВГ модел?
Не, благодаря! Не желая да управлявам автомобил на толкова километри. Освен това 1 000 000км дори при многото каране, което налагам на моите коли са си около 25 години. След толкова време Бог знае какви технологии ще има.
Ноевият ковчег е създаден от любители, професионалистите са направили Титаник...
Foton
 
Мнения: 352
Регистриран на: 23.01.2014 15:00

Re: Електро автомобили

Мнениеот venkap » 04.07.2014 09:59

Lupus написа:Това е чиста проба манипулация!!!! Колко батерии трябва да смениш, за да минеш едим милион колометра? И колко струва една нова батерия? Тези разходи да не са за сметка на "Зелените"?

Lupus, винаги си бил краен… Цифрите от таблицата, очертават една моментна картина, свързана с настоящето. Няма опит за манипулация от моя страна, а възможност данните да се интерпретират под различен ъгъл. Например, обръщайки се към миналото, нека да направим опит за прогноза. През последните 14 години цената на петрола скочи двойно. Как ще се отрази подобно увеличение в следващите 10 години?
Съпоставяне на Volkswagen E-Golf_3.png
Съпоставяне на Volkswagen E-Golf_3.png (9.11 KiB) Прегледано 13778 пъти

Пак остават въпроси. Прогнозната цена за Volkswagen Golf – 2015 ще е близо 1 200 € по-ниска за американския пазар. При цена на двигателя от 3 700 € цената на всичко останало е 9750 €. Като се приспаднат цените за горивната и класическата спирачна система остават 8 000 €. Следователно цената на батерията, инвертора(ите), бордовия компютър и четирите електродвигателя достигат 26 900 €, което е съмнително.
Foton написа:Хм, трябва да мина с една кола 1 000 000 км. за да излезе по-евтино от стандартен ДВГ модел?

Всичко зависи от цената на горивата, но в повечето варианти между 300 000 и 600 000 км са оптималния пробег за туристически автомобили.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 04.07.2014 10:38

Аз не отричам самата идея, но тя все още е кисела и горчива като зелен лимон!
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Foton » 04.07.2014 15:29

" Всичко зависи от цената на горивата, но в повечето варианти между 300 000 и 600 000 км са оптималния пробег за туристически автомобили."
Ами и на двете числа сметката не излиза, освен това във втората таблица са заложени двойно по-високи цени на горива. Леко подвеждащо, ако те са двойно по-високи след 14г. това не означава, още от първите 300 000км. разхода е двоен. Пък и за 14 години едва ли ще минеш повече от 300 - 500 000км.
Ноевият ковчег е създаден от любители, професионалистите са направили Титаник...
Foton
 
Мнения: 352
Регистриран на: 23.01.2014 15:00

Re: Електро автомобили

Мнениеот venkap » 04.07.2014 17:11

Всъщност таблицата подсказва, че е достатъчно средно увеличение, на горивата с 34% в рамките на пробег от 300 000 км. за да се изравнят икономическите показатели. Тук не се взема предвид стойността на батерията и нейната подмяна, както и разходите за обслужване на ДВГ. Нещо повече, при пробег от 600 000 км е необходимо увеличение само от 9% на цената на горивото, за периода в който автомобила ще измине пробега.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

ПредишнаСледваща

Назад към Свободни теми и дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron