"Нова батерия за електромобили ще се зарежда за 2 минути"
http://www.cars.bg/news/technologies/vi ... a-2-minuti
Инженер написа:Не би трябвало да е верно това.Моята преценка е, че производството на единица механична енергия, е с по-висок КПД преминавайки през ТЕЦ,/парогенератор,турбина,електрогенератор/,зареждане на акумулатор и въртенето на електромотор, отколкото директното произвеждане на механична енергия от ДВГ.Но може и да греша, защото последните поколения автомобили са "въоръжени"с високоефективни двигатели.Въпрос на информация и аритметика.
Някой ще каже ли колко е висок КПД на съвременните мотори?Но не в една точка от характеристиката , а усреднено за целия диапазон на използване,плюс моментите на работа на празен ход.
Mateev написа:При този баланс на цените може да се направи един друг номер и аз се чудя как производителите на коли все още не са се усетили. Идеята е да се направи електрически автомобил с голям акумулатор, но в същото време да има бензинов/дизелов двигател, който обаче да върти генератор и да се използва само за зареждане на акумулатора. Тоест схемата на автомобила да бъде следната:
Бензинов/дизелов ДВГ --> Генератор --> Акумулатор --> Електромотори --> Механична енергия
При тази схема на свързване ДВГ-то и генератора може да са с мощност само 30-40 kW, достатъчна за покриване на средния разход на енергия, а електромоторите да осигуряват моментна мощност по 500-600 конски сили...
venkap написа:......Няма как с 30-40 kW да се достигнат 500 к.с. (373 kW).
venkap написа:Няма как с 30-40 kW да се достигнат 500 к.с. (373 kW).
Mateev написа:venkap написа:......Няма как с 30-40 kW да се достигнат 500 к.с. (373 kW).
Ти не си разбрал същността на идеята - 500-те конски сили ще ги осигури акумулатора и мощния електромотор. Такава огромна мощност обаче е нужна само за няколко секунди - например при ускоряване. След това колата преминава в икономичен режим и се движи самo с 20-30kW и така е в 99% от времето ври всички коли. Средното количество използвана енергия е някъде около 15-16 киловатчаса на час. Тоест средната мощност е около 16 киловата. Това съм го срещал на много места в литературата. Ако това е вярно, то тогава генератор с мощност 20 kW би бил достатъчен да компенсира разреждането на акумулатора...
Назад към Свободни теми и дискусии
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта