"Volkswagen e-Golf зарежда само в контакта"
http://www.monitor.bg/a/view/46312-volkswagen-egolf-зарежда-само-в-контакта/
Mateev написа:При този баланс на цените може да се направи един друг номер и аз се чудя как производителите на коли все още не са се усетили. Идеята е да се направи електрически автомобил с голям акумулатор, но в същото време да има бензинов/дизелов двигател, който обаче да върти генератор и да се използва само за зареждане на акумулатора. Тоест схемата на автомобила да бъде следната:
Бензинов/дизелов ДВГ --> Генератор --> Акумулатор --> Електромотори --> Механична енергия
При тази схема на свързване ДВГ-то и генератора може да са с мощност само 30-40 kW, достатъчна за покриване на средния разход на енергия, а електромоторите да осигуряват моментна мощност по 500-600 конски сили. Така всяка една кола хем ще стане състезателна, хем ще гори енергия максимално икономично. Акумулатора може да е с малък капацитет, за да осигурява само 5-10 минутно усредняване, а може и да е с голям капацитят за 3-4 часа движение. Ако е втория вариант, на покрива на колата е хубаво да има и соларни панели. Така всеки път когато се паркира на слънце, всъщност ще се зарежда акумулатора, и ще се кара само на него, но при дълги преходи и разреждане до 80% ще се включва и бензиновия двигател, който да осигурява минимален подзаряд докато се достигне до следващата електрическа зарядна станция.
Назад към Свободни теми и дискусии
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта