Електро автомобили

Дискусии на теми, които смятате за интересни и важни.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Електро автомобили

Мнениеот saraneron » 04.07.2014 18:19

http://www.teslamotors.com/models/design Това трябва да се сравнява ,а не народни каручки! 50К ЕВРО ,400 КОНЯ,
8 ГОДИНИ БАТЕРИИ БЕЗ ЛИМИТ НА КИЛОМЕТРИ ,400км.с едно зареждане!
    http://BestPC.BG - Компютри, Лаптопи, Таблети, Телевизори и компоненти
saraneron
 
Мнения: 344
Регистриран на: 24.03.2009 16:28

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 04.07.2014 18:23

В първия пост petyostoev е написал,че с едно зареждане електромобила изминава повече от 1000 километра.Ако китайците направят(щото те правят,а не мислят) литиева батерия с 500 цикъла заряд.То значи че автомобила ще измине над 600-700 хиляди километра,преди да се смени батерията.....Между другото ползвам едно моторче с оловни акумулаттори,изкарва 50 километра с едно зареждане(ако са нови,читави).Ако са литиеви,капацитета е по четери,демек 200 километра.Ако се сметне и тежината на батериите става по 8,значи 400 километра с едно зареждане.Еми то бъдещето се вижда,но го павят Китайците...
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот venkap » 05.07.2014 22:28

Да правиш сравнение между Tesla Model S и AUDI произведено за САЩ е истинско удоволствие. Стартовата цена на електромобила $63 570 (46 720 €). За тази цена и приблизителни параметри, от семейството на AUDI отговаря А7 със стартова цена $64 500 (47 400 €). Направи ми впечатление, че Tesla-та можеш да надградиш до $123 470 (90 750 €), а „седмицата“ само до $83 950 (61 700 €). Вероятно защото при надграждането на модела на AUDI над определена цена, автоматично го вкарва в друг клас.
При еднаквата цена на моделите предимството е изцяло на Tesla-та. Има разлика между параметрите на американския и европейския пазар, като европейските показатели с по-високата си стойност, работят за иновациите. Примерно:
цена на kWh – САЩ 0.11 $/кWh (0.0808 €/kWh), за Европа – 0.127 €/кWh (0.1728 $/kWh)
цена на горивото – САЩ 1.320 $/L (0.97 €/L), за Европа – 1.512 €/L (2.06 $/L)
разход за горивото – САЩ 8.49 L/100 km, за Европа 10 L/100 km. Разликата идва от ограничение в скоростта в САЩ до 55ml/h ≈ 90 km/h. Представям си български собственик на AUDI A7 пътувайки от София за Бургас по магистралата с 90 km/h. Иначе силно се съмнявам, че разход от 10L на 100 km ще са достатъчни при спазването на разрешената скорост по същият маршрут.
Данъчните облекчения в САЩ, Германия и Франция допълнително облагодетелстват собствениците на електромобили. В САЩ за 8 години, данъчни облекчения, правят възможно, подмяната на батерията да не натоварва собственика финансово.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: Електро автомобили

Мнениеот agro » 16.07.2014 07:28

Lupus написа:Абе масла, филтри, гуми, части всякакви си ги сменяме на всяка кола, независимо от захранването и. Проблем са литиево-йонните батерии. Те са скъпи, все още с ограничен капацитет и ресурс.
Най-простия пример: за да стигна от София до Варна, ще трябва да преспя в Търново за презареждане. :D

Най - вероятно ще се внедрят схемите със автоматизирана замяна на батерията със заредена такава на крайпътни станции. Батерията просто не е твоя, не се грижиш за зареждането и, пъхаш картата на входа, бариерата се вдига, влизаш в бокса и след 10 сек си излязъл от другата страна с друга батерия. Не слизаш от колата даже, парите се удържат от картата, пък дотогава вероятно картите ще са дистанционно комуникиращи чипове. Самите крайпътни станции поради естеството си - заряд и склад на батерии - най-вероятно ще се превърнат в един вид акумулиращи електроцентрали, удобно разсредоточени по територията, в близост до най-гъсто населените райони и издърпващи от мрежата ток тогава, когато цената му е най-ниска, а отдаващи обратно в пиковите часове, когато цената му е най-висока. Компания от ранга на Google може да построи такава инфраструктура дори със сегашните батерии, а малките ВЕИ централи веднага ще забравят за проблемите с неравномерното си електропроизводство. Електропреносната система като резултат ще се превърне не в умна, а в суперумна структура, почти неподатлива на големи сривове в резултат на стихийни бедствия или саботаж /като изключвам хакерите/. Не се сещам за отрицателни страни на такъв начин на организация, а преимуществата излизат едно след друго, колкото по-дълго се замисля човек.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: Електро автомобили

Мнениеот KD Solar » 16.07.2014 07:39

agro написа:Най - вероятно ще се внедрят схемите със автоматизирана замяна на батерията със заредена такава на крайпътни станции. Батерията просто не е твоя, не се грижиш за зареждането и, пъхаш картата на входа, бариерата се вдига, влизаш в бокса и след 10 сек си излязъл от другата страна с друга батерия. Не слизаш от колата даже, парите се удържат от картата, пък дотогава вероятно картите ще са дистанционно комуникиращи чипове. Самите крайпътни станции поради естеството си - заряд и склад на батерии - най-вероятно ще се превърнат в един вид акумулиращи електроцентрали, удобно разсредоточени по територията, в близост до най-гъсто населените райони и издърпващи от мрежата ток тогава, когато цената му е най-ниска, а отдаващи обратно в пиковите часове, когато цената му е най-висока. Компания от ранга на Google може да построи такава инфраструктура дори със сегашните батерии, а малките ВЕИ централи веднага ще забравят за проблемите с неравномерното си електропроизводство. Електропреносната система като резултат ще се превърне не в умна, а в суперумна структура, почти неподатлива на големи сривове в резултат на стихийни бедствия или саботаж /като изключвам хакерите/. Не се сещам за отрицателни страни на такъв начин на организация, а преимуществата излизат едно след друго, колкото по-дълго се замисля човек.


АМИН
DanailovИзображение
Аватар
KD Solar
 
Мнения: 510
Регистриран на: 26.01.2010 10:22
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 16.07.2014 10:20

Чудесно бъдеще се очертава. Само че, стандартизацията на парка ще е огромен проблем. Батериите, за да има лекота и скорост на обслужването, ще трябва да бъдат еднотипни а, с еднотипни батерии различните електромобили сигурно ще имат и различен пробег, и далеч не постоянна потребност от презаряд. Тоест, ще има пулсации с трудно предвидими период и амплитуда от потребности. Това задължително ще усложни логистиката. Виж, с петролните продукти е лесно: минала цистерната, заредила няколко тона, а тях можеш и денем, и нощем да ги налееш във всякакъв резервоар.
Не, поддържащите зарядни станции ще имат сериозни трудности. Електромобилистите-също. Пристигаш някъде в зарядна станция, а там или от твоите батерии няма, и трябва да чакаш до пълен заряд на своята /а бързаш, примерно/ или, в момента, група късметлии като теб са се събрали там, чакат за една и съща услуга, а на небето-облаци. Чудесно предизвикателство за инженери, проектанти, снабдители. Всичко това ще оскъпи евтиното. Но, трудно ще му избягаме, въглеводородите са изчерпаеми.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 16.07.2014 12:33

Тази система с подмяната на батериите въобще не е жизнеспособна по една съвсем проста причина - това, че няма как да сравниш една стара и издъхнала батерия, с която колата ти едвам крета, с една чисто нова мощна батерия, с каквато си си купил колата. Кой ще се съгласи да заменя кон за кокошка?

Ха-ха - че то ако това стане, аз самият ще взема да издирвам стари батерии и ще ги купувам на безценица, а след това ще ходя да си ги подменям с нови, и след това ще ги продавам скъпо и прескъпо. Ха-ха ...... и ако не го направя аз, ще го направят стотици други.......

Просто идеята е неприложима в едно първобитно общество с много ниско ниво на съвест, каквото е нашето общество. А за да си издигнем нивото на съвестта до необходимата висота и да построим комунизма, сигурно ще ни трябват поне 1000 години.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 16.07.2014 16:18

Възможно е да се подменят не толкова "батерии", колкото стандартни по габарити "енергийни пакети", с вграден чип-контролер на състоянието, в който да се вписва при /поредния/заряд примерно, потребител, от който е взета за зареждане, физическо състояние и т.н., като се застраховат самите пакети и се въведе протокол за проверка, преди и слез предаването им за употреба на поредния клиент. Стига да има желание, начини ще се намерят.

- А за комунизма не се ли бяхме разбрали що-годе единодушно, на национално ниво, че не му е точно ни време, ни място? И откъде такъв песимизъм, чак пък 1000 години? нещата може да са доста по-добри и да остават само 500, примерно :mrgreen:
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 16.07.2014 17:26

Ха-ха ....... аз мислех да напиша един милион или един милиард години, но понеже в училище са ме учили да броя само до 10, та реших да си премълча, за да не сбъркам с броя на нулите. :)
Иначе наистина много-много нули ни остават до комунизма............ Не знам дали слънцето все още ще има сили да свети, за да го освети този комунизъм........ И ако Бойко Борисов пак ни е шеф и Лили Иванова все още пее - тогава мамицата ще ни се разкатае.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 16.07.2014 18:16

- Че за какво ни е, тогава? Я да си кютаме тук, при капитализъмът, виж какъв кеф, само :lol:
В интерес на истината, след като може дебитна карта да се опознава еднозначно и да се знае наличното във всеки момент в нея, защо това да не става и с батериите? Тъкмо, ще може да се планира, с помощта на такава напреднала система и зареждането: Преминеш ли от едни GPS координати в други, съответно, местните зарядни станции се информират автоматично, че идва потенциален клиент, с данни за неговото превозно средство, дори текущо състояние на батериите и т.н. Може да се окаже доста гъвкава и хитра система - не е задължително сам да ходиш и да си искаш зарядка, т.к. те отдалеч знаят, какъв си, кой си, докъде ще ти стигне, както караш и дали, изобщо, да ти носят батерии. А и ти си в час, къде има зарядка и /щеш-не щещ :roll: / спираш на някое място от маршрута, пиеш едно кафенце, хапваш шкембе-чорбица и-отново на коня. Нещо от вида.
-Приятно е да си помечтае човек.
От друга страна, тоталният контрол става дваж по-тотален и няма скриване. "Аз , роботът"- Времето идва.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Foton » 16.07.2014 18:32

Mateev написа:Ха-ха ....... аз мислех да напиша един милион или един милиард години, но понеже в училище са ме учили да броя само до 10, та реших да си премълча, за да не сбъркам с броя на нулите. :)
Иначе наистина много-много нули ни остават до комунизма............ Не знам дали слънцето все още ще има сили да свети, за да го освети този комунизъм........ И ако Бойко Борисов пак ни е шеф и Лили Иванова все още пее - тогава мамицата ще ни се разкатае.


По моето скромно мнение до построяването на този обществено-политически строй остават около 1000 крачки. Извинявам се за стария виц...
Ноевият ковчег е създаден от любители, професионалистите са направили Титаник...
Foton
 
Мнения: 352
Регистриран на: 23.01.2014 15:00

Re: Електро автомобили

Мнениеот agro » 16.07.2014 23:08

Mateev написа:Тази система с подмяната на батериите въобще не е жизнеспособна по една съвсем проста причина - това, че няма как да сравниш една стара и издъхнала батерия, с която колата ти едвам крета, с една чисто нова мощна батерия, с каквато си си купил колата. Кой ще се съгласи да заменя кон за кокошка

Както написах, батерията няма да е твоя. Замяната на нещата има универсален измерител - цената. Разделяме батериите например на категории, подобно на горивата с различни качества. Вземаш си батерия по джоба и потребността - за състезание първокласно нова, за ходене до работата, където и без това не ти се ходи - от най - скапания овехтял, но евтин тип. Все пак не си купуваш батерията, а само енергията в нея и плащаш част от амортизацията, подобно на бизнеса със замяна на газови бутилки и ползване на машини под наем. А колкото до стандартизацията на батериите е лесно, щом неща като накрайници за бургии, клеми за акумулатори, гайки и болтове и хиляди други неща са стандартни, нищо не пречи това да се случи и с батериите. В някой момент по редица причини една основна форма ще се наложи и ще изхвърли всички останали от пазара. А това, че ще искаме да крадем батерии на принципа стари за нови може да се предотврати сравнително лесно, макар и не на 100 %. И банките не бива да се ограбват, но се случва. От това обаче не следва, че бизнеса им е навъзможен.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 17.07.2014 12:55

Нищо не пречи да се вгради индикатор /електромер/ на последния придаден заряд и, когато презареждаш /вземаш батерията/, плащаш по енергията, заредена през него. + малка застрахователна премия, ако те прецакат, да ти платят /примерно/ замяната на батерията с нова от техен полеви екип, на място. Добра възможност за доп.бизнес.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 17.07.2014 20:21

Аз по-скоро си мисля, че по-лесно ще се реши проблема с бързия заряд. Дори и в момента стандартните Li-Po батерии могат да се зареждат с ток 1C, което означава 1 час. На пазара обаче вече се предлагат Li-Fe-Po4 батерии с ток на зареждане 4C или 15 минути. Сигурно в бъдеще ще го намалят на 10 минути или дори на 5 минути, но дори и да не го намалят, проблема с бавенето може лесно да бъде разрешен с млади мацки по монокини, които да ти измият например предното стъкло, докато ти капят лигите.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот agro » 17.07.2014 23:11

При масовото навлизане на електромобилите с батерии вероятно цената на батериите ще е изпилена до крайности, въпреки че ще е най-скъпия компонент. Струва ми се, че бързия заряд влиза в пряко противоречие с дълготрайността на батерията, плътността на енергията в единица тегло и цената. А това, че ще се налага да почакаш зареждането, е в състояние да разбие такъв бизнес в конкуренция със станция, предлагаща ти да спестиш веднъж пари от покупката на батерия, втори път да не чакаш изобщо за зареждане и трети път да не носиш риска от това да ти се повреди собствената ужасно скъпа батерия. Да не забравяме за икономическите предимства да си квартална акумулираща централа, помагаща за балансиране на глобалната електромрежа, купувайки ток от мрежата или местните ВЕИ, когато го има, и продавайки го на съседните консуматори, когато е пиков час.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

ПредишнаСледваща

Назад към Свободни теми и дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron