Gio написа:...в тази сфера нещата са като при компютърния дизайн - изкарат някоя година в университета учейки дисциплината, а през това време даскалите са ги обучавали на вече дори морално остарели техники. Желание трябва да има като за всяко нещо. Детето нека си учи каквато дисциплина желае - ти само го подкрепяй и анализирай за него нещата - все пак то няма твоя опит...
При цялото ми уважение не съм съгласен, ама хич не съм съгласен.
Кое е морално остаряло, законите на Кирхов ли? Или тези на Максуел?
И какво означава морално остарели техники?
Не знам какви наблюдения имате. Както написах в една тема, аз уча вече 3-та година Електроенергетика в Технически Университет София и съм много доволен и от преподавателите и от базата. Повечето преподаватели си имат фирми/работят и са час с най-новите неща в сверата в която преподават. И какво означава морално остарели техники? В университета се преподават базови знания, техниките си се научават отделно и по желание на всеки студент. Ясно е, че един току що завършил 24г. бакалавър няма никакъв опит като проектант и не знае много неща които се научават в последствие. Опита на студента е следния, например в началото на семестъра покрай всичките лекции и упражнения са дава задание за даден курсов проект, например да се проектира един каква си системи или нещо друго и от там вече студента започва да чете книги, да се рови в инернет и да търси информация. През семестъра се ходи при преподавателя който дава напътсвия и най-накрая проекта се предава. Няма как да се научи нещо морално остаряло освен ако преподавателя не е някакъв стар дядка който одавна да не се интересува и да си преподава стари неща които само той да си знае.
Поне в нашия факултет това просто няма как да стане. Просто системата е така направена, че е невъзможно.
Не знам как са другите ВУЗ-ове.
А относно техникумите. Аз съм завършил техникум и имам доста големи наблюдения за много от техникумите в София защото имам познати и колеги които са завършили такива училища и тнт.
Там нещата седят по коренно различен начин. Като начало преподавателите са два типа (без изключение!).
Първи тип: Алкохолици които не могат да се реализират на друдовия пазар и понеже са се пропили и не са особено контактни и за това отиват в техникума. Общо взето от тях има какво да се научи и донякъде са полезни.
Втори тип: Некадърни жени инженери (последното звучи като негър скиор) които са изключително некадърни, за нищо не стават и естесвено не могат да си намерят работа и отиват в училището защото там секи го назначават.
Втория тип преподаватели са много по-многобройни от първия.
В техникума вече учат на стари неща, даже понякога грешни или абсолютно непотребни.
НО въпреки, че аз не съм доволен от обучението в техникума там научих много неща. Пак има практика, има стажове (2бр.) досег с техника (поне в моето училище лично съм работил с уреди за по 300лв което за училище е много) и някак си човек и от там научава доста неща.
Като цяло си е индивидуално.
Но още веднъж, с това за университета въобще не съм съгласен и според мен е едно одавна изтъркало се клише!