Страница 1 от 13

Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 28.08.2011 08:40
от petyostoev
"Електро кола изминава 1609 км. с едно зареждане"

http://credobonum.bg/material/314/Електро%20кола%20изминава%201609%20км.%20с%20едно%20зареждане

МнениеПубликувано на: 28.08.2011 23:16
от maxsound
Душичка давам да се разбере по подробно как е направено всичко. Каква е батерията, двигателя, контролера?

МнениеПубликувано на: 31.08.2011 09:11
от petyostoev
"Японци предлагат електромобил без акумулатор"
http://insmarket.bg/news/?cat=news&cat_ ... _id=111345

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 02.07.2014 10:32
от petyostoev
"Вижте как се произвежда Volkswagen E-Golf "
http://www.cars.bg/news/curious/view/13 ... 28VIDEO%29

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 02.07.2014 18:08
от lz1wvm
Ако приемем,че в България се движат 2000000 автомобила на ток.И всеки е с мощност на двигателя 20 киловата,и се движи 2 часа на ден(което е някакъв минимум).Всяка вечер ще трябват около 80 гигавата мощност,за да се заредят тези коли.....може би губим надежда(за нещо добро),или мислим за себе си,или може би представи за 3000-та година. :?: :?: :?:

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 02.07.2014 19:01
от Блудният син
lz1wvm написа:Ако приемем,че в България се движат 2000000 автомобила на ток.И всеки е с мощност на двигателя 20 киловата,и се движи 2 часа на ден(което е някакъв минимум).Всяка вечер ще трябват около 80 гигавата мощност,за да се заредят тези коли.....може би губим надежда(за нещо добро),или мислим за себе си,или може би представи за 3000-та година. :?: :?: :?:

Точно. Всяка вечер, два реактора от Козлодуй ще трябва да работят по 40 часа. Как да стане ?

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 02.07.2014 20:30
от lz1wvm
• − • • − − • • • • − − − − • • • • − • • ти ли си.

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 02.07.2014 22:06
от venkap
lz1wvm написа:Ако приемем,че в България се движат 2000000 автомобила на ток.И всеки е с мощност на двигателя 20 киловата,и се движи 2 часа на ден(което е някакъв минимум).Всяка вечер ще трябват около 80 гигавата мощност,за да се заредят тези коли.....може би губим надежда(за нещо добро),или мислим за себе си,или може би представи за 3000-та година. :?: :?: :?:

Ако приемем, че един милион автомобили бъдат заменени от един милион електромобили държавата ще спести 9 милиона лева за денонощие или 3.285 млрд лева за година. Ще се увеличи потреблението на електроенергия с 4.2 GWh за денонощие, което ще стимулира производството на електроенергия в т.ч. на електроенергия от ВЕИ. Ако 10% от тези автомобили се произведат в България ще се произведе продукт от 3.5 млрд лева и ще се отворят между 80 000÷100 000 работни места.
Ех, какъв живот ще бъде тогава...

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 02.07.2014 23:10
от ivo4007
Държавата знае колко ще загуби от акциз мито и ддс на изхода на Лукойл България ако 1 милион коли сменят двг с ел.Затова няма интерес да стимулира покупката на електроавтомобили.Всеки ден карайки скромното ми скутерче на ток пресмятам колко пари губи.Определено аз излизам победител в битката с бюджета. :D

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 03.07.2014 06:28
от venkap
Колкото и да се печели от акциз, мито, ДДС и други налози, това е процент от приходите при производство, износ, създаване на работни места, отчисления от възнаграждения към НАП, НОЙ, пенсионната система…

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 03.07.2014 10:25
от Foton
Съжалявам, че трябва да го кажа, но електромобила в сегашния му вид е точно толкова обиден за науката, колкото и някои видове ВЕИ (например вятърни и слънчеви). Не бързайте да ме оплювате, вижте този линк:
http://technews.bg/article-15996.html#.U7UDTk3VQ-U
Същото е и с електромобила - на този етап е по-скъп от ДВГ, по-непрактичен... Единственото му предимство е екологията, но и там може да се поспори.
Общо взето мненията се консолидират около следното: електромобилите за сега са приложими само в градски условия и то при добре развита инфраструктура. Хибридите имат някои предимства, ама все още има какво да се желае на тема цена.
Относно вятъра и соларните истории: имат смисъл само там, където няма мрежа. И това ще остане така до момента в който цената на една инсталация не стане такава, че да се изплаща за около 3-5 години.
Според моето (и не само моето) мнение света, като цяло, залита по всевъзможни простотии от типа "глобално затопляне" и др. подобни. Те са предназначени да осигурят изразходване на едни пари по определен начин, нямащ нищо общо със здравия икономически разум или с околната среда. Ако ви се занимава с това прочетете "Състояние на страх" от Майкъл Крайтън....

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 03.07.2014 12:40
от Vandal
Вече си оплют :)
Не мога да повярвам че вярваш на такива глупости.
Технологиите се развиват и следващия етап е евтино съхранение на енергията.
Когато това се случи, ВЕИ ще са без конкуренция особено ФЕЦ.

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 03.07.2014 12:58
от venkap
Foton написа:Съжалявам, че трябва да го кажа, но електромобила в сегашния му вид е точно толкова обиден за науката, колкото и някои видове ВЕИ (например вятърни и слънчеви)…
…Същото е и с електромобила - на този етап е по-скъп от ДВГ, по-непрактичен... Единственото му предимство е екологията, но и там може да се поспори.
Общо взето мненията се консолидират около следното: електромобилите за сега са приложими само в градски условия и то при добре развита инфраструктура. Хибридите имат някои предимства, ама все още има какво да се желае на тема цена.

Приблизително същите мотиви са използвали привържениците на парния двигател, спрямо появилия се двутактов газов ДВГ, конструиран от Етиен Ленуаром през 1860 година, с мощност 8.8 кW (11.97k.с.) и КПД 4.65%.
Всъщност, единствения показател, по който отстъпва електромобила е пробега, но колко автомобила в своето ежедневие изминават повече от 150 км.?

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 03.07.2014 14:21
от Foton
Благодаря за оплюването....
Сигурно (имам в предвид наистина сигурно, а не навярно) сте прави. Но аз живея в настоящето, в което 1kWh струва 0.18лв. на дребно, с един резервоар бензин/дизел изминавам 1000км с кола, на която цената като нова е на половината от сходен хибрид или електромобил. Т.е. на този етап няма икономическа логика в електромобилите, соларите, перките и др. подобни. Знам, че бъдещето е някъде там, т.е. в елктроенергията, но сега сме в настоящето.
Не знам кое от това, което написах са глупости. Обикновено не вярвам на нищо (вярата е за религиозните), мене са ме учили да разсъждавам...
И следващия етап за електромобилите не е съхраняване на енергията (акумулатори...), а реализиране на някакъв вид генератор с достатъчно компактни размери и евтино гориво. Мисля, че има разни разработки в тази област. Акумулаторите поне според мен едва ли ще се променят скокообразно по параметър тегло/капацитет.
Електромобила отстъпва на стандартен модел кола по следните показатели: пробег, цена, разход на километър (не бързайте пак с оплюването, сметнете амортизацията), надежност, удобство при експлоатация (места за зареждане), полезен обем и товароносимост, динамични характеристики.....

Re: Електро автомобили

МнениеПубликувано на: 03.07.2014 15:15
от KD Solar
Foton написа:...надежност,
...удобство при експлоатация (места за зареждане),
...динамични характеристики.....


- Надежност - кое да му се развали?
- Места за зареждане - всеки контакт!
- Динамични характеристики - не мисля че отстъпват на колите с ДВГ.