Увеличение на де минимис

Здравейте,
Публикувам тази тема, за да изкажа моето мнение по повод спорната тема по увеличението на deminimis. Това, че увеличават максималната граница на режима за държавни помощи е притеснително, но само поради начина, по който го правят и момента, в който става - преди изборите!!! Информацията за увеличението витае, като слух малко след нова година. Не сме достигнали до нея със специални източници, а чрез непрекъсната комуникация с министерството и посещение на всички семинари и дни на отворени врати. Всеки от вас може да го прави и лично го препоръчвам. Съгласен съм с мислите на г-н Матеев, но не е това най-тревожното поради следните причини:
. Всеки от вас, който е подал проект на първа сесия може да подаде нов проект, ако е заделил повече място, за да доизгради мощност. Подобни проекти ще са приоритет тъй като бенефициентът е доказал способностите си да управлява и печели проект.
. Ако наистина има хора, които са имали информацията предварително и са успели да се подготвят за кандидатстване с централи по 200 kw и не са ползвали услугите на доказалите се фирми... сами си правете изводи какви проекти ще реализират. Повечето или ще отпаднат поради административно несъответствие или ще се провалят при изпълнението.
. Защо обаче трябва да разпъваме някой на кръст, който е бил по-предприемчив от всички нас и просто е решил да рискува на базата на една спекулативна информация. Това в крайна сметка се случва всеки ден на финансовите пазари. Защо непременно той трябва да е от НАШИТЕ ХОРА? Както казах, ние знаехме тази информация малко след нова година, но сме съветвали клиентите си да не рискуват... Може би максимата, "който играе на сигурно, рискува най-много" ще се окаже вярна за пореден път.
Нещата, които са много притеснителни са следните според нас:
. Мярка 312 е на сесии с определен бюджет, но оценяването не тече след, като затвори сесията, а 3 месечния срок за оценка започва от датата на подаване на проекта. Това е измамата и далаверата според нас. Преди нещата седяха по следния начин - първите проекти минават, ако минат административно съответствие после, ако бюджета не стига се оценяват. Сега няма да има такова нещо. Реално, който подаде проект "утре" печели, който не се е подготвил поради забавяне губи шансове поради това, че парите ще са свършили и няма да има реално конкуренция на проектите.
. Другият проблем е 50% авансово плащане!!! Съгласен съм, че по този начин реализирането на проекта и чисто финансовата схема на финансиране става по-леко, но по този начин риска за далавери го поема държавата, защото улеснява самото изпълнение на проекта, а не инвеститорите.
. Измами се готвят и искам да споделя мерките, които са взели министерството за предотвратяването им!!! Оказа се, че далаверите са на много ниско ниво!!! "Приближените фирми" кандидатстват за вече построени неща, примерно къща, която я правят уж на хотел и само прибират парите. За това вече НЕ МОЖЕ предварително да сключите договори с подизпълнители на свой риск преди да ви е излязла оценката на проекта, както можеше преди. Не само това, но и вече не можете да почнете дейност по проекта след като ви е одобрен, ако не е минала комисия на място и не се е уверила, че не сте кандидатствали за дейности, които сте изпълнили.
Нещата горе затрудняват много работата на всички. Не искам да се ангажирам с крайно мнение дали това е умишлено направено, за да се източват фондовете. За deminimis-a всеки ден тормозим министерството с въпрос кога ще е обявено публично. Обещанието беше това да стане в петък, но не стана!!! Според мен няма да стане преди изборите и всички сме в патова ситуация, но продължаваме напред, поне ние!!!
Публикувам тази тема, за да изкажа моето мнение по повод спорната тема по увеличението на deminimis. Това, че увеличават максималната граница на режима за държавни помощи е притеснително, но само поради начина, по който го правят и момента, в който става - преди изборите!!! Информацията за увеличението витае, като слух малко след нова година. Не сме достигнали до нея със специални източници, а чрез непрекъсната комуникация с министерството и посещение на всички семинари и дни на отворени врати. Всеки от вас може да го прави и лично го препоръчвам. Съгласен съм с мислите на г-н Матеев, но не е това най-тревожното поради следните причини:
. Всеки от вас, който е подал проект на първа сесия може да подаде нов проект, ако е заделил повече място, за да доизгради мощност. Подобни проекти ще са приоритет тъй като бенефициентът е доказал способностите си да управлява и печели проект.
. Ако наистина има хора, които са имали информацията предварително и са успели да се подготвят за кандидатстване с централи по 200 kw и не са ползвали услугите на доказалите се фирми... сами си правете изводи какви проекти ще реализират. Повечето или ще отпаднат поради административно несъответствие или ще се провалят при изпълнението.
. Защо обаче трябва да разпъваме някой на кръст, който е бил по-предприемчив от всички нас и просто е решил да рискува на базата на една спекулативна информация. Това в крайна сметка се случва всеки ден на финансовите пазари. Защо непременно той трябва да е от НАШИТЕ ХОРА? Както казах, ние знаехме тази информация малко след нова година, но сме съветвали клиентите си да не рискуват... Може би максимата, "който играе на сигурно, рискува най-много" ще се окаже вярна за пореден път.
Нещата, които са много притеснителни са следните според нас:
. Мярка 312 е на сесии с определен бюджет, но оценяването не тече след, като затвори сесията, а 3 месечния срок за оценка започва от датата на подаване на проекта. Това е измамата и далаверата според нас. Преди нещата седяха по следния начин - първите проекти минават, ако минат административно съответствие после, ако бюджета не стига се оценяват. Сега няма да има такова нещо. Реално, който подаде проект "утре" печели, който не се е подготвил поради забавяне губи шансове поради това, че парите ще са свършили и няма да има реално конкуренция на проектите.
. Другият проблем е 50% авансово плащане!!! Съгласен съм, че по този начин реализирането на проекта и чисто финансовата схема на финансиране става по-леко, но по този начин риска за далавери го поема държавата, защото улеснява самото изпълнение на проекта, а не инвеститорите.
. Измами се готвят и искам да споделя мерките, които са взели министерството за предотвратяването им!!! Оказа се, че далаверите са на много ниско ниво!!! "Приближените фирми" кандидатстват за вече построени неща, примерно къща, която я правят уж на хотел и само прибират парите. За това вече НЕ МОЖЕ предварително да сключите договори с подизпълнители на свой риск преди да ви е излязла оценката на проекта, както можеше преди. Не само това, но и вече не можете да почнете дейност по проекта след като ви е одобрен, ако не е минала комисия на място и не се е уверила, че не сте кандидатствали за дейности, които сте изпълнили.
Нещата горе затрудняват много работата на всички. Не искам да се ангажирам с крайно мнение дали това е умишлено направено, за да се източват фондовете. За deminimis-a всеки ден тормозим министерството с въпрос кога ще е обявено публично. Обещанието беше това да стане в петък, но не стана!!! Според мен няма да стане преди изборите и всички сме в патова ситуация, но продължаваме напред, поне ние!!!