PV09 --> Deger Tracker 5000NT

Форум за обсъждане на въпросите, свързани с нашата компания. Отзиви, мнения, препоръки, критики.

Модератори: Mateev, Admin

PV09 --> Deger Tracker 5000NT

Мнениеот Mateev » 04.10.2008 18:20

До момента тестовата централа PV09 беше монтирана на временна дървена конструкция. И тази "временна" конструкция, сглобена буквално за 1 ден, просъществува цяла една година. Но беше крайно време да се оттървем от нея и преди около една седмица PV09 най-после беше прехвърлена на 2-axis позиционер Deger Tracker 5000NT. По-долу публикувам снимки от монтажа на позиционера.

Изображение

Използвахме готов сглобяем кофраж, любезно предоставен ни от фирма "ЕкоЕл" гр. Несебър. Проекта на армировката също ни бе предоставен от същата фирма. Направихме лека модификация и увеличихме количеството на желязото във фундамента, като подсилихме участъците, които според мене бяха слаби. Все пак се подготвях да сложа позиционер в регион, в който има големи снежни покривки и исках да съм абсолютно сигурен в здравината на фундамента.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 04.10.2008 18:26

Изображение

Ето как изглежда завършената армировка.


Изображение

Ето и в близък план.


Изображение

Най-голям проблем ни създаде дървената кутия в центъра, която трябва да остави дупка за мачтата на позиционера. Безпокояхме се, че бетона може да я повдигне и затова я натиснахме с бордюри за тежест. Също така предприехме и мерки за странична стабилизация.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 04.10.2008 18:28

Ето и снимки от изливането на бетона:

Изображение


Изображение


Изображение


Изображение
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 04.10.2008 18:40

Ето как изглежда готовия фундамент.

Изображение

Дефакто декофрирането на фундамента беше направено още на следващия ден след изливането му. После изчакахме 2 седмици, за втвърдяване на бетона. В момента всъщност наблюдавате снимка от началото на монтажа. Съгласно инструкцията трябваше да поставим мачтата в дупката, да я залеем с бетон и после да изчакаме още две седмици за втвърдяване. Аз обаче бях нетърпелив и измислих решение, при което монтажа можеше да започне веднага. Задачата не беше проста: Как да стабилизираме мачтата в тази широка дупка така, щото да можем спокойно да започнем монтажа и да качим на тази мачта почти един тон железа и модули. И след това тракера да започне да работи и спокойно да бъде натискан настрани от силите на вятъра. И при при това мачтата не трябва да помръдва дори и с хилядна от милиметъра, защото ще направи луфт във все още мекия нов бетон, с който ще е запълнена дупката.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 04.10.2008 18:54

И решението се казваше АВТОМОБИЛЕН КРИК ............

Изображение

Ясно беше, че трябва да разполагаме с някакъв регулируем детайл, който освен това да има голяма здравина. И тука всеки лесно може да се досети за два насрещни П-профила със шпилка между тях. Но тази концепция е добра само за горните детайли. А за долу ни трябваше нещо още по-здраво, което освен това да се натяга лесно и отстрани.


Изображение

И един стар крик се оказа идеален за тази цел. Но ни трябваха още три. Звъннахме в магазина, за да проверим колко струват. И останах приятно изненадан, че цената на един крик е само 15 лева. Тоест трите нови крика ми струваха само 45 лева. И дефакто се получи така, че освен на време, направих икономия и на пари. Използвайки крикове създадох възможност да монтирам тракера само с едно идване на крана. Тоест вложих 45 лева за крикове, но икономисах 100 лева от второ идване на крана.

Изображение

Ето как изглежда окончателната стабилизация на мачтата. Сега спокойно мога да излея бетона и буквално 5 минути след това да започна монтажа на плочата на тракера.

Много ми е интересно какво ли ще си помислят след 1000 години бъдещите археолози, когато открият автомобилните крикове в бетона? :lol: :lol: :lol: Сигурно ще си кажат, че нашата цивилизация нещо е била сбъркана. И донякъде ще са прави. :lol: :lol: :lol:
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 04.10.2008 19:27

По-долу показвам няколко снимки с детайлите на тракера:

Изображение

Ето палета с централния носач и двата мотора. А на бетонния фундамент се вижда и снопа с алуминиевите профили. Мотора, който върти плочата, фабрично е монтиран върху централния носач.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 04.10.2008 19:34

Изображение

Ето поглед отдолу в едър план на мотора, който върти плочата.



Изображение

Ето и поглед отстрани.

Сериозен мотор. Буди респект и страхопочитание. Като гледам как е направен, има всички шансове наистина да работи дълги години без никакви проблеми. Стига разбира се да се гресира редовно. Само дето две от гресьорките са от вътрешната страна, която при монтажа се запечатва от един пластмасов детайл и в бъдеще ще е недостъпна.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Arfy » 05.10.2008 13:18

Чудя ви се, защо ли всичкия този бетон трябва да е над повъхността а не под нея...
Arfy
 
Мнения: 9
Регистриран на: 05.09.2008 22:25

Мнениеот Mateev » 05.10.2008 13:36

Може както под земята, така и над земята. Когато бетона е под земята, трябва да се поръча по-дълга мачта и това ще струва с няколко стотин евро по-скъпо.

В случая при мене бетон над земята е по-добро решение, защото непосредствено под фундамента има здрави скали и копането им щеше да ми излезе златно.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот petyostoev » 05.10.2008 17:10

Г-н Матеев,ако бяхте сложили уши в арматурата и бетона,щеше да бъде и преместваем.
petyostoev
 
Мнения: 1770
Регистриран на: 30.04.2008 22:10
Местоположение: Плевен

Мнениеот lz1wvm » 05.10.2008 17:20

Не се вижда много добре на снимката на кофража за дупката за колоната.Колко сантиметра бетон оставате отдолу и дали има арматура.
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Мнениеот Mateev » 05.10.2008 23:42

Под мачтата на тракера има 10 см. бетон със здрава армировка.
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 17.11.2008 00:39

Тракера отдавна вече е монтиран, но все не ми остава време да публикувам малко снимки. Но ето че най-после се наканих. :lol:

Първите две снимки са от монтажа на напречния носач:

Изображение


Изображение
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 17.11.2008 00:44

Следва монтажа на носещите греди:

Изображение


Изображение
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Мнениеот Mateev » 17.11.2008 00:49

Докато крана държи гредите се монтира и мотора:

Изображение


Изображение
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Следваща

Назад към СТС Солар АД

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта