jasentcho написа:Така. Системата представлява 3 стринга по 9 панела, по 240 и по 250 вата, с номинално напрежение 270 волта, което реално не се достига под товар. Обикновено работи в диапазона190-250 волта. Отделните групи са защитеми с диоди. На изхода има 50 кондензатора по 1000 микрофарада, 350 волта. Веригата се управлява от постояннотоково следящо реле за напрежение и контактор, който включва и изключва в зададени граници. По този начин може да си включиш в облачен ден, като днешния, товар 2 киловата, докато системата има мощност, да речем 500 вата. Контактора прави нещо като импулсно захранване, но с период от 15-20 секунди до минута, зависи от осветеността. Като застане в зададените граници не изключва. Примерно на обед. С намаляване осветеността пак започва да включва и изключва на все по-големи интервали. Работя по управление с 2 или 3 контактора за различни товари(реотани).
Панелите са на покрив с наклон 30 процента, на около 25 градуса на запад от географския юг. Просто решихме да не разваляме вида на сградата - страра къща на 100 години. Около 20 април и 20 август дава най-голяма мощност. Най-голямата не е била повече от 6 кВ или 88 процента от пиковата. Грубо цялата история би трябвало да се изплати, ако всичко е наред, за период 5-8 години.
Ако нещо съм пропуснал, питайте.

Мисля ,че идеята с реле и кондензатори не е добра!Защо?Алгоритъмът ,който си избрал е да не се сменя товара а да се трупа енергия в кондензаторите, когато напрежението стане по-ниско от определеното от релето и после да се разтовари тази енергия върху товара!Така го разбирам аз, ако греша поправяй!Ако не греша продължаваме нататък.Първо на товара това не му е нужно ама изобщо!Той не е капризен относно напрежението ! А за панелите да видим как е.Какво се случва на практика ?Имаме слънчев ден ,по обяд,кондензаторите заредени и енергията от панелите отива директно в товара.До тук добре,после идва облак и панелите почти умират и кондензаторите започват да се разтоварват през товара за време Т(секунди)=R (на товара в омове )х50 000 /1000 000.Ти казваш 15-20 секунди.Приемаме го за точно!До тук добре,но само до тук.Релето следи реално напрежението на разреждащите се кондензатори и ги изключва при някакъв праг, който си определил!Панелите и почти разредени кондензаторите остават без товар и започва зареждането на кондензаторите от панелите ,макар и бавно, защото облачето все още е там и вътрешното им съпротивление на панелите е голямо или бързо ако се е изчистило небето през това време през малкото им вътрешно съпротивление.Ето в този период твоите панели НЕ РАБОТЯТ в оптимален режим !Те работят в режим близо до късо съединение ,защото кондензаторите искат да се до заредят моментално и единственото нещо, което ограничава тока на заряд в системата в този момент е вътрешното съпротивление на панелите.Това е много, ама много далеч от оптималният режим на работа на панелите а именно точката с МРР.В този период имаш огромни пропуснати ползи .И това се повтаря многократно ,дори и релето да не изключи този процес се запазва във времето макар и с по-малки измерения.Излишно усложнение ,което не води до ползи а напротив до загуби.Панелите ще се чувствуват по-добре само с не оразмереният товар ,отколкото с полупразните кондензатори.Много преходни просеси ,комутации искрене и т.н ,което трупа негативи и намаля безотказноста на системата.С парите дадени за кондензатори ,навярно може да се купи още един панел което е по-добра компенсация!Тук не споменаваме и загубите в кондензаторите !Те не са чак толкова големи и може да ги игнорираме .Второто ,което забелязвам е, че не достигаш оптималното напрежение на централата при хубаво слънце,което означава ,че централата е претоварена .Демек, съпротивлението на товара /товарите/ в омове е ПО-МАЛКО отколкото трябва!Товарът не е изчислен правилно!!!Това е НАЙ-ВАЖНИЯТ МОМЕНТ , КОИТО СЕ ПОДЦЕНЯВА, НЕ СЕ РАЗБИРА И СЕ ПОДМИНАВА ОТ НЕЗНАНИЕ!!! Тук обаче БЕЗ ТЕОРЕТИЧНА ПОДГОТОВКА ОТНОСНО ХАРАКТЕРИСТИКИТЕ И РАБОТАТА НА ПАНЕЛА НЯМА КАК ДА СЕ МИНЕ !Едно сръвнение с по-стрите автомобили ,ако няма правилната центровка ,колата си върви но ХАРЧИ ЗДРАВО на собстеника ако не разбира от автомобили и центровки не му пука и си кара така .Даже много е доволен,нали колата си върви все пак.И при тези прости централи е така .Няма модерна електроника, която да компенсира неправилните конструктивни недомислици .Все пак грубо,ако товара не се мени и ако е подбран правилно ,напрежението на централата при силно слънце трябва да превишава малко ,примерно 5%,оптималното напрежение .Единственият правилен път е да се комутират товарите!На практика 3/три/ товара в различни комбинации е напълно достатъчно! Дори и без комутация 3 различни товара са много добър вариант.Опитай в тази посока!