Проблеми с БТК

От няколко дена има проблеми с изпращането и получаването на електронни пощи между пощенските сървъри на всички Български фирми, ползващи Интернет през БТК. Проблема беше открит от нашите ИТ специалисти и БТК беше уведомена своевременно.
В какво се състои проблема:
Както предполагам знаете, за изпращането и получаването на електронни пощи се грижат така наречените пощенски сървъри. Всяка самоуважаваща се организация по света (в това число и СТС Солар) притежава собствен пощенски сървър. Най-лесната задача на този сървър е да получава или да изпраща E-Mail-и. Много по-трудна задача е антивирусната и антиспам защитата. Не знам дали знаете, но в наше време 90-95% от световния MAIL трафик е спам или вируси. И ако до вашият компютър достига сравнително малка част от този боклук, то заслугата е само и единствено на хитрите и интелигентни програми, с които е оборудван вашият пощенски сървър.
Има много организации по света, които водят (почти безнадеждна) борба със спама и спамерите. И едно от най-силните средства е поддържането на световни бази данни от IP адреси на спамери. Това са така наречените BLACK LISTS или ЧЕРНИ СПИСЪЦИ. И почти всеки пощенски сървър по света прави справка в тези бази данни. И ако изпращача присъства в черния списък, неговата поща се приема за спам и директно се изтрива без предупреждение.
Та проблема е в това, че от няколко дена цялото IP адресно пространство на БТК присъствува в тези черни списъци. Вероятно един или повече клиенти на БТК са разпращали спам или вируси по света и това е довело до добавянето на БТК в тези списъци. В резултат на това всички пощенски сървъри по света отхвърлят пощите на пощенските сървъри на клиентите на БТК.
Добрата новина е, че БТК вече са уведомени и вече работят по въпроса.
Лошата новина е, че в тези списъци се попада лесно, но от тях се излиза много трудно. Което пък означава, че проблемите могат да продължат още няколко дена.
В какво се състои проблема:
Както предполагам знаете, за изпращането и получаването на електронни пощи се грижат така наречените пощенски сървъри. Всяка самоуважаваща се организация по света (в това число и СТС Солар) притежава собствен пощенски сървър. Най-лесната задача на този сървър е да получава или да изпраща E-Mail-и. Много по-трудна задача е антивирусната и антиспам защитата. Не знам дали знаете, но в наше време 90-95% от световния MAIL трафик е спам или вируси. И ако до вашият компютър достига сравнително малка част от този боклук, то заслугата е само и единствено на хитрите и интелигентни програми, с които е оборудван вашият пощенски сървър.
Има много организации по света, които водят (почти безнадеждна) борба със спама и спамерите. И едно от най-силните средства е поддържането на световни бази данни от IP адреси на спамери. Това са така наречените BLACK LISTS или ЧЕРНИ СПИСЪЦИ. И почти всеки пощенски сървър по света прави справка в тези бази данни. И ако изпращача присъства в черния списък, неговата поща се приема за спам и директно се изтрива без предупреждение.
Та проблема е в това, че от няколко дена цялото IP адресно пространство на БТК присъствува в тези черни списъци. Вероятно един или повече клиенти на БТК са разпращали спам или вируси по света и това е довело до добавянето на БТК в тези списъци. В резултат на това всички пощенски сървъри по света отхвърлят пощите на пощенските сървъри на клиентите на БТК.
Добрата новина е, че БТК вече са уведомени и вече работят по въпроса.
Лошата новина е, че в тези списъци се попада лесно, но от тях се излиза много трудно. Което пък означава, че проблемите могат да продължат още няколко дена.