от stanchev » 25.11.2011 16:07
Най-важното, премахване на бюрократичните пречки в процедурите - определяне на ясни, точни и кратки срокове за движението на документите и за двете страни (инвеститор - ЕРП / НЕК / ЕСО) в новата Наредба за присъединяване. Какво прави ДКЕВР като регулатор сега, освен да се оправдава с липсата на законодателна инициатива?
Как така НЕК / ЕСО ще решават еднолично кога да бъде присъединен всеки отделен проект, това е небивалица, която цели единствено създаване на държавно-контролиран критерий за отсяване на проекти.
Цените - да падат в някакъв коридорен модел според реално инсталираните в предходния период мощности, като в Германия. Още повече, 2015 вече е близо, няма да има преференциални цени и съответно за какво да реват.
Стъпки към смарт-грид, ясно е, че ще става бавно, трудно и до размера на наличните инвестиционни обеми в ЕРП / НЕК, но все отнякъде трябва да се почне!?
В тази връзка, децентрализиране на обектите, покривни ФЕЦ - сега облекчената процедура е само на хартия, според мен. Дори и гореописаната нова законосъобразна процедура по ЗУТ да сработи до финалната си фаза - пак повтарям, скептик съм, докато не видя реални примери, построени в разумни времеви срокове.
Тези бъдещи хидро-централи, на които толкова се разчита за изпълнение на квотата - ще бъдат ли подложени на истинска процедура по ОВОС, или пък ще има политическо решение от страна на МОСВ?
А какво ли ще кажат контролните органи в Брюксел за последния НПДЕВИ, където се отчита топлоенергия от биомаса (дърва за огрев) почти два пъти повече от официалната статистика на Агенция по горите?
Какво става с електромобилите и държавната политика за насърчаване на ползването им? В повечето европейски страни има еднократна помощ при покупка или преоборудване на стандартен автомобил.
Всички тези нахвърляни мисли са много логични, и то не само за хора от бранша, но като че ли политическата воля за изпълнението им я няма, да не казвам нещо по-лошо.