Може ли колегата vaklin (цитат : Точно това научих и аз преди няколко месеца. А до преди това умишлено правих разряди на батерията - от време на време за да има все пак някакви цикли. Уви било е грешка.) да поясни какво точно има предвид.Какво се е получило при умишлените заряди-разряди и кое е грешката.Благодаря
Върнете се в началото
Истински пълни цикли на заряд-разряд ще има само пролет и есен (3-4 хубави дни и 100% заряд, последвани от 3-4 лоши и 80% разряд).
lz1wvm написа:Точно така само питай в завода колко трябва да бъде напрежението за цикличен заряд.И от там да си настроиш контролера да поддържа това напрежение.
Поздрави
Mateev написа:Контролера на заряд не е наясно с какъв ток трябва да се зарежда един акумулатор. Поради тази причина той пропуска целия наличен ток към акумулатора и си позволява контрол само в следните 2 случая:
1. Има опасност от претоварване на самия контролер.
2. Напрежението на акумулатора е надвишило 14.4V.
Ваша е грижата да не позволявате по-висок заряден ток, отколкото може да поеме един акумулатор. И единствения начин за контрол е правилното оразмеряване на мощността на панелите (тока и напрежението). Например ще е груба грешка на един 10А панел да сложите малък акумулатор (40-50 Ah).
lz1wvm написа:Тока на заряд трябва да се поддържа.За оловните не трябва да превишава 1/10 от капацитета на акумолатора.Но напрежението на заряд също трябва да се поддържа.Производителя трябва да дава данните за цикличен и стендбай режим,като цикличния заряд е по-висок.Ако погледнете заряда на акумолаторите в старите пощи ще се види че при разреден акумолатор започва цикъл на заряд-след достигане на определено напрежение(на стендбай зарядното превключва в режим на дозаряд демек стендбай около 1/100 от капацитета).Горе долу това правят сегашните зарядни но не с типичните настройки на старите зарядни и не толкова точно.Това е една от причините да се издухват по-бързо акумолаторите.И да не говорим че са доста по некачествени.
lz1wvm написа:Не съм много запознат с новите зарядни.Доколкото знам има и процесорни които директно мерят капацитета на акумолатора при заряда.И може би от там да определят някакъв ток.Няма логика 10 амперчасов акумолатор да се зарежда с 5 ампера.
1. При заряд на оловен акумулатор зарядното напрежение няма никакво значение. Мога да подам и 50V напрежение, ако огранича тока до 0,1-0,4С (колкото е максимално допустимия по документация) на акумулатора не му пука.
2. Критерий за пълно зареждане е достигане на напрежение на заредения акумулатор. Мери се пи спрян заряден ток и под товар. Майсторите навремето го правеха с така наречената "товарна вилка".
3. След достигане до пълен заряд, към акумулатора се подава малък дозаряден ток (около 0,01С) за компенсиране на саморазряда.
Назад към Слънчеви (соларни, фотоволтаични) електроцентрали
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта