venkap написа:Когато прочетох доводите ти, се сетих за една древно-китайска поговорка. Напълно споделям възгледите ти. Та, съвременните китайски производители предлагат следната концепция. Батериите на електроавтомобилите да се разделят на две групи - основна и оборотна. Основната група осигурява пробег около 200 км. и да се зареждат, когато автомобила е в покой. Оборотния комплект батерии ще бъдат заменяни в специализирани пунктове със заредени такива. Този комплект ще осигурява между 150-200 км. Без да влизам в подробности, но щом китайците са се заели, доста от опонентите ти, ще си променят мнението.
Lupus написа:Идеята не е от вчера и е измислена преди повече от два века - след определен пробег да се сменят конете на дилижанса или на шейната. Само дето акумулаторните батерии не са коне, не се впрягат, а се поставят вътре в колата.
Lupus написа: И трябва да имат точно определени размери и параметри, за да паснат. Хайде да видим кой ще въведе световен стандарт по въпроса? Но да речем, че имаме "електричка" и всеки ден трябва да ходим на работа с нея и да я използваме в работата си (представител на фирма, дистрибутор, куриер и т.н) 100-150 км дневен пробег. До вечерта акумулатора е клекнал!
Lupus написа: Имаме и соларна централа за заряд. Ако приемем както казва колегата за отправна цифра 85KWh енергия в акумулаторите при разряд до 30% и КПД 70% ще са ни необходими 85KWh енергия за заряд. Хубав слънчев летен ден - макс 10 ч работи централката. А през зимата какво правим? И при тая идеална сметка ти трябват 10KWp инсталирани на покрива! Доста големичък покрив ще ми трябва май??? Нека приемем, че тя ще работи 25г и да вземем 1/5 от цената и да я добавим към сегашната цена на една "електричка" и два комплекта батерии за нея, които ще ползваме 5г. Ха сега смятайте колко ви излиза цената на пробега за един километър!
Lupus написа: Смяната всяка сутрин на комплекта батерии ще го приемем като "фитнес с вратовръзка".
venkap написа:Тани, защо в сайта НАПРАВИСАМ.BG по темата "АЕЦ ЗА или ПРОТИВ в скорошният референдум" привържениците, са повече от противниците на ядрена енергетика чрез изграждане на нов АЕЦ?
Lupus написа:Но да речем, че имаме "електричка" и всеки ден трябва да ходим на работа с нея и да я използваме в работата си (представител на фирма, дистрибутор, куриер и т.н) 100-150 км дневен пробег. До вечерта акумулатора е клекнал! Имаме и соларна централа за заряд. Ако приемем както казва колегата за отправна цифра 85KWh енергия в акумулаторите при разряд до 30% и КПД 70% ще са ни необходими 85KWh енергия за заряд. Хубав слънчев летен ден - макс 10 ч работи централката. А през зимата какво правим? И при тая идеална сметка ти трябват 10KWp инсталирани на покрива! Доста големичък покрив ще ми трябва май??? Нека приемем, че тя ще работи 25г и да вземем 1/5 от цената и да я добавим към сегашната цена на една "електричка" и два комплекта батерии за нея, които ще ползваме 5г. Ха сега смятайте колко ви излиза цената на пробега за един километър! Смяната всяка сутрин на комплекта батерии ще го приемем като "фитнес с вратовръзка".
agro написа:lz1wvm написа:agro написа:Ако издърпаме нагоре по стръмен склон /напр. по релсов път /тежест от 1000 т на 40 м денивелация, ще имаме на склад 100 kwh потенциална енергия......
А ти изобщо представяш ли си тези 1000 тона какви размери ще имат и от какъв материал ще са.А казваш че и по релси ще се движи......еми представи си че през лятото,по асвалтов път минава 8 колесна машина,тежаща 60 тона.Може да си го представиш и през зимата.....дай нещо по реално.
Имам сметка от 300 лв/месец за електроенергия - това са 1500 kwh или 50 kwh/ден. От тях през деня /на работа и на училище сме/, харча 20 kwh, остават 30 kwh за тъмната част на денонощието. Значи нагоре по баира ще тегля не 1000, а 300 тона /за нощната консумащия/. Това, измерено в натрошена скална маса е около 150 куб.м /20 камаз-а/, а в отпадъчен метал е наполовина по-малко.Това са два жп вагона, доста претоварени.Като се има предвид, че жп вагоните са изчислени за движение със 100 км/ч /мое предположение/, това, че ще ги движа със 0,01 км/ч би ми позволило да натоваря с 300 т дори и един вагон /тройно претоварване/. Горе долу толкова са тежали най-големите парни локомотиви, движили се по релси през 1955 г. И въобще сравнението със съществуващи машини е само условно - при конкретна разработка на задачата оптимизацията ще наложи решения, за които сега не се и досещаме. Нека гениите помислят по въпроса, никак не е за подценяване.
agro написа:85 kwh акумулатор = 480 км пробег, при 80 км/ч средна скорост = 6 часа работа на двигателя. 85 kwh за 6 часа = 14 kw товар средно на двигателя. Малко ми се види, и за трабант май не стига.
но регенерацията на електромобила връща енергия в акумулатора,
Lupus написа:... Между другото, от къде ги вадите тия цифри за циклите "заряд-разряд" на литиевите акумулатори - 6000??? Вчера разгледах продукцията на водещи фирми в тази област и никъде не видях цифра над 1000.
Назад към Свободни теми и дискусии
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта