Тестови слънчеви електроцентрали

Форум за обсъждане на въпросите, свързани с нашата компания. Отзиви, мнения, препоръки, критики.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Тестови слънчеви електроцентрали

Мнениеот forum » 18.03.2013 12:33

Искам да направя едно уточнение по въпроса с вятъра, и то е че за района на Габрово по нашите норми нормативната стоиност на налягането е wm= 0.46 kN/m2, а при скорост 92km/h след преобразуване се получава че онзиден е било: wm= 0.444 kN/m2 т.е. при бурята онзи ден дори не е достигнато проектното натоварване от вятър. Като се има впредвид и че имаме и допълнителен коефициент за натоварване 1,4 ( т.е. 40% запас) можете да спите спокойно и да не се притеснявате за Вашите конструкции. Проблем са само германските конструкции които явно са проектирани за натоварвания далеч под тези които се случват по нашите ширини.
Също така трябва да се взема впредвид и пулсациите на вятъра които могат да счупят дадена кострукция при по-ниски скорости на вятъра от проектните ако я накарат да изпадне в резонанс.
forum
 
Мнения: 78
Регистриран на: 23.03.2011 12:02
Местоположение: София

Re: Тестови слънчеви електроцентрали

Мнениеот KD Solar » 18.03.2013 16:13

forum написа: Проблем са само германските конструкции които явно са проектирани за натоварвания далеч под тези които се случват по нашите ширини.


Не са проблем германските конструкции, проблема трява да го търсим някъде по нашите ширини.
Преди германците да ти изпратят конструкцията попълваш въпросник. Той е нещо като задание за проектиране с местоположението, височината (ако е на сграда), разположението на панелите и още куп неща. Ако всичко си написал коректно не мисля, че ще имаш проблем.
DanailovИзображение
Аватар
KD Solar
 
Мнения: 510
Регистриран на: 26.01.2010 10:22
Местоположение: София

Re: Тестови слънчеви електроцентрали

Мнениеот Mateev » 21.03.2013 13:16

forum написа:Искам да направя едно уточнение по въпроса с вятъра, и то е че за района на Габрово по нашите норми нормативната стоиност на налягането е wm= 0.46 kN/m2, а при скорост 92km/h след преобразуване се получава че онзиден е било: wm= 0.444 kN/m2 т.е. при бурята онзи ден дори не е достигнато проектното натоварване от вятър. Като се има впредвид и че имаме и допълнителен коефициент за натоварване 1,4 ( т.е. 40% запас) можете да спите спокойно и да не се притеснявате за Вашите конструкции. Проблем са само германските конструкции които явно са проектирани за натоварвания далеч под тези които се случват по нашите ширини.
Също така трябва да се взема впредвид и пулсациите на вятъра които могат да счупят дадена кострукция при по-ниски скорости на вятъра от проектните ако я накарат да изпадне в резонанс.


Защо смяташ с 92 km/h?

Моята метеостанция засече 97 km/h, но аз живея в една долина на Етъра и съм защитен от всички страни с високи баири. В гр. Габрово обаче има измерена скорост от 122 km/h.

Това е около 30% превишение като скорост на вятъра и около 50-60% превишение като НАТОВАРВАНЕ. Цяло чудо е, че града издържа, и според мене това се дължи именно на презапасяването, което повечето конструктори обичат да правят, за да си вържат гащите.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Тестови слънчеви електроцентрали

Мнениеот Mateev » 21.03.2013 13:25

Прави впечатление, че вятъра събаряше основно борове. Аз видях поне 50 съборени из целия град, което означава че вероятно има хиляди съборени в региона. В завода (козметиката) от 7-8 са останали само 2. Тоест говорим за почти 70% съборени дървета. В града там, където са единични дървета - събарянето е на 100%. Оцелели борове има само там, където са били в група и са се защитавали взаимно.

В повечето случаи говорим за съборени вековни дървета, с диаметър 40-50 см. и коренова система от 2-3 кубика, изскубната от земята заедно с тонове бетон и плочки от тротоарите.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Тестови слънчеви електроцентрали

Мнениеот forum » 21.03.2013 22:29

92 е моя грешка инче го смятах и с 97, и тогава се получава че натоварването е било точно както в българските норми (46кг/м2). Естествено има коефициенти които в някои случаи увеличават в други намаляват това натоварване, но те зависят от типа конструкция. От това което видях по телевизията видях че е било нещо страшно, но най-важното е че като цяло конструкциите са устояли на натоварването а проблемите идват свръзките на отделните елементи( нитове,болтове и др. най-вече по покривните конструкции) а може би точно така трябва да бъде - т.е. да има така наречените "слаби места" които да се чупят първи и така да предотвратяват някакви по-големи щети - си мисля че германеца точно това е направил:
да ти се счупи мотора и да позволи на връхната част на конатрукцията да не оказва някакво голямо съпротивление на вятъра(завъртаики се натам на където я духе) отколкото да е здрав мотора и цялото натоварване да се прехвърля към по-скъпи и важни елементи на които ремонта и поправката биха стрували много повече пари. Но това са само мой разсъждения незнам да ли съм прав или не. Знам само че руснаците са прилагали този подход при проектиране на УАЗ-а - да се чупят първо полуоските после диференциал, след това скорости и двг., по този начин първо е по-ремонтнопригодно, второ по-евтино.

Както и да е в тази връзка искам да кажа че онзи ден получих оферта от Уника за моята централа и там пише че не ми поемат щети от вятър със скорост по-голяма от 62км/ч, и направо се чудя има ли смисъл да си правя застраховка или не, при положение че процедират по същият начин и с другите клаузи(например: да няма на 5 метра никакви запалими неща. Как да стане това като всички малки централи са върху покриви или в двора и винаги има какво да се запали наоколо.)
forum
 
Мнения: 78
Регистриран на: 23.03.2011 12:02
Местоположение: София

Предишна

Назад към СТС Солар АД

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта