alabala963 написа:... Гадовете са се бетонирали с одобрените от ДКЕВР общи условия и не носят никаква отговорност за последствията, а напротив ще са виновни пред ДКЕВР ако не ги изпълняват. Просто не виждам юридически вариант за вменяване на вина на ЕВН в случая...
Буболинка това по горе според теб топли ли ни нещо нас производителите от ВЕИ и с какво ако да ?bubolinka1 написа:Нещата винаги са видими за едни и невидими за други... ето аналогията и приложението по аргумент на противното основание..
Иск, предявен на 2 юли 2013 година – Европейска комисия / Република България
Дело C-376/13
Език на производството: български
Страни
Ищец: Европейска комисия (представители: G. Braun, Г. Колева, L Malferrari)
Ответник: Република България
Искания
Европейската комисия счита, че Съдът следва:
да установи, че като ограничава съгласно § 5а, алинеи 1 и 2 от ПЗР на ЗЕС до две броя на предприятията, на които може да бъде предоставен радиочестотен спектър за наземно цифрово радиоразпръскване и на които се издава разрешение да предоставят съответната електронна съобщителна услуга (като потенциално тези предприятия са можели да бъдат до пет), Република България не е изпълнила задълженията си съгласно изискванията на член 2, параграф 1 от Директивата относно конкуренцията;
да установи, че като забранява съгласно член 47а, алинеи 1 и 2 и член 48, ал. 3 от ЗЕС на предприятия – доставчици на телевизионно съдържание, чиито програми не се излъчват в Република България и свързаните с тях лица, да участват в конкурсните процедури за предоставяне на радиочестотен спектър за наземно цифрово радиоразпръскване и да предоставят съответните, Република България не е изпълнила задълженията си съгласно изискванията на член 2, параграф 2 и член 4, параграф 2 от Директивата относно конкуренцията, на член 7, параграф 3 от Директивата за разрешение и член 9, параграф 1 от Рамковата директива;
да установи, че като забранява съгласно член 48, параграф 5 от ЗЕС на притежатели на радиочестотен спектър за наземно цифрово радиоразпръскване да строят електронни съобщителни мрежи за излъчване на радио- и телевизионни програми, Република България не е изпълнила задълженията си съгласно изискванията на член 2, параграф 2 и член 4, параграф 2 от Директивата относно конкуренцията, на член 7, параграф 3 от Директивата за разрешение и член 9, параграф 1 от Рамковата директива.
да осъди Република България за заплати съдебните разноски.
Правни основания и главни доводи
Европейската Комисия твърди, че Република България не е изпълнила задълженията си съгласно изискванията на член 2 параграфи 1 и 2 и член 4, параграф 2 от Директива 2002/77/ЕО1 на Комисията от 16 септември 2002 г. относно конкуренцията на пазарите на електронни съобщителни мрежи (“Директива относно конкуренцията”), член 7, параграф 3 от Директива 2002/20/ЕО2 на Европейския парламент и на Съвета от 7 март 2002 г. относно разрешението на електронните съобщителни мрежи и услуги (“Директива относно разрешението”) и член 9, параграф 1 от Директива 2002/21/ЕО3 на Европейския парламент и Съвета от 7 март 2002 г. относно общата регулаторна рамка за електронните съобщителни мрежи и услуги (“Рамкова Директива”).Република България не е изпълнила изискването на член 2, параграф 1 от Директивата относно конкуренцията, според който Държавите-членки не могат да предоставят, нито да запазят изключителни или специални права за изграждането и/или експлоатацията на електронни съобщителни мрежи или за предоставянето на електронни съобщителни услуги. Посредством законодателен акт, Република България е ограничила до две броя на предприятията на които да бъде издадено разрешение за ползване на радиочестотен спектър за наземно цифрово радиоразпръскване (като потенциално е можело да бъдат до пет) и които да осъществяват услуги като мултиплекс оператори на територията ѝ. Това е било направено на базата на критерии, които са били непропорционални и не са били обективни. По този начин Република България е създала специалн
и права за осъществяването на тези електронни съобщителни услуги.Република България не е изпълнила изискванията на член 2 параграф 2 и член 4, параграф 2 от Директивата относно конкуренцията, член 7, параграф 3 от Директивата за разрешение и член 9, параграф 1 от Рамковата Директива, според които радиочестотите за осъществяване на електронни съобщителни услуги трябва да бъдат предоставяни на базата на обективни, прозрачни, недискриминационни и пропорционални критерии. Република България е определила критерии за участие в конкурсни процедури за предоставяне на радиочестотен спектър за наземно цифрово радиоразпръскване, които не са били пропорционални на преследваните цели; посредством приемането на критерии за предоставянето на радиочестотен спектър за наземно цифрово радиоразпръскване, които не са били пропорционални и по този начин са могли да попречат на редица предприятия да участват в тези конкурсни процедури, Република България не е изпълнила задължението си по член 2, параграф 2 от Директивата относно конкуренцията да гарантира правото на всяко предприятие да предоставя електронни съобщителни услуги.
Колежке с всичко което си написала съм съгласен без 2 неща само 1.Това не е никъкав бизнес а си е чиста кражба на пари от нас от страна на ЕВН и държава и 2то е ако не си започнала да наливаш средства оставяй всичко и бягай далеч от това до като не си изгоряла и ти като нас (това като съвет )bubolinka1 написа:Това по-горе е принцип в действие. Приложен е за друга ситуация, но важи и за ТВОЯТА/ и моята/ среда. Харесва ти да вървиш по неутъпкани пътеки, затова четеш повече и в страни. Харесал си бизнес, който е "НОВ" за РБ и освен инженерните решения, виждаш трябва и още нещо, което е различно от нюх. Трябваше да се припознаеш в принципите/ няма да ги коментирам/- те са вътре в решението. Не са нови, приложени са отново, макар за РБ да не е често все още. Практиката е съградена вече от другите участници в процеса, а РБ ще черпи/ще и бъде наложен/ готов опит. Институциите в РБ мислят бавно. /Дано да съм била ясна, макар, че едва ли за толкова кратко/. За съжаление, прекалено висока летва се поставя за всеки, който иска да вложи на територията на тази държава. НИкоя няма да търпи, в годината по ТРИ ПЪТИ да му променят условията на бизнеса. Те ни пъдят, ама и ние... смеИНАТИ.
За някакви си покривни 5квП, съм амбицирана да им излязат солени номерата. През април по време на временното правителтсво започнах, събра се парламент, проведоха се избори, промениха се три пъти условията, цената, нова наредба 6, промяна в ЗЕВИ от 05 юли 2013г, а ВСЕ ОЩЕ тези покривни 5квП се придвижват по процедура със срокове, без нито един от от сроковете да е просрочен ... и въпреки това, изкупуване няма, защото има още да се бута процедурата. НО и проблеми се опитват да ми създават/ макар все още да не смеят да ги напишат/. И то само, заради добро жонглиране на процедурите/ от моя страна за сега/..И дори да приключи процедурата по присъединяването, условията остават за проверка пред КЗК и пред Съда на ЕС..
Не забравяйте, че тази КЗК не е създадена по български мерак на някого! и НЕ ЗАбравяайте, че тази комисия има юрисдикция подобна на апелативен съд. Решенията и се обжалват за пръв път пред Върховен административен съд. Обърнете внимание също, че Комисия за защита на конкуренцията не е "извънредни съдилища", които са забранени за създаване според Конституцията на РБ.??!! /НА пръв поглед е "комисия", но правилата по които работи са по вътрешен правилник така както работи Съда на ЕС".. "Не вярвайте на написаното имаше един виц". Бъдете внимателни , мислете повече и се молете за повече мъдрост и знание- г-н Joro762 Към настоящият момент, на Вас само ви е "открехнато" за материята в която се развива ФтЕЦ в РБ/ на мен също, но мааалко повече и все пак недостатъчно/. "Номерата" с договорите за пренос преминават през цялата тази материя и е много трудно да не и противоречат...Лично нямам власт да представлявам сектора, нито пък ще имам умствения и организационен ресурс да го направя, но за моите си 5квП...ще съм перфектна навсякъде където е необходимо...Ще съжаляват, че са ми приели заявлението за проучване на условията, защото с него само ме правят заинтересованата страна на проблематиката, а фирмата е регистрирана с капитал 2 лв..
П.С. Умишлено пиша повече, за да се знае, че правата са търсими, а не дължими/ макар само да навеждам на тази мисъл, защото иначе е много дълго в подробности/, за да се знае, както г-н Матеев е създал форума, такава да бъде и целта на дискусията. Разяснения, за да имат правата по-голяма сила за всички. / до колкото мога правя, със сигурност има по-знаещи, дано споделят и те/.
Назад към Инициатива за подобряване на законодателството при изграждане на ВЕИ
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта