Между другото вече за стотен път прочитам и препрочитам членовете, които ни посочи elektromer и търся в тях кое е това, което може да облекчи процедурата. По-долу публикувам пълните текстове.
Чл.140 от ЗУТ:
Чл. 140. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) (1) Възложителят или упълномощено от него лице може да поиска виза за проектиране. Визата се издава от главния архитект на общината в срок до 14 дни от постъпване на заявлението.
(2) Визата за проектиране представлява копие (извадка) от действащ подробен устройствен план с обхват поземления имот и съседните му поземлени имоти, с означени налични сгради и постройки в него и в съседните имоти и с нанесени линии на застрояване и допустими височини, плътност и интензивност на застрояване и други изисквания, ако има такива, както и допустимите отклонения по чл. 36.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2004 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) За строежите по чл. 12, ал. 3, чл. 41, ал. 2, чл. 50, 51, 58, 59, чл. 133, ал. 6 и чл. 134, ал. 6, както и за обекти - недвижими паметници на културата издаването на виза е задължително.
(4) В населени места и части от тях с действащ регулационен план, определени за ниско жилищно застрояване, инвестиционното проектиране може да започне въз основа на виза, в която се указват изискванията за застрояване съобразно действащите нормативи, ако не се променя характерът на застрояване и само при свободно и свързано застрояване между два имота. За разрешаване на строителството не се изисква одобряване на план за застрояване.
(5) За обекти на техническата инфраструктура не се издава виза за проектиране.
(6) Визата за проектиране на специални обекти, свързани с отбраната и сигурността на страната, се издава от министъра на отбраната или от министъра на вътрешните работи в 7-дневен срок от постъпване на заявлението.
Чл. 147 от ЗУТ:
Чл. 147. (1) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Не се изисква одобряване на инвестиционни проекти за издаване на разрешение за строеж за:
1. (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) стопански постройки със селскостопанско предназначение и строежите от допълващото застрояване по чл. 44 и по чл. 46, ал. 1, освен ако с решение на общинския съвет е предвидено друго;
2. (изм. и доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) монтаж на инсталации, съоръжения и уредби, с изключение на съоръженията с повишена степен на опасност, подлежащи на технически надзор от Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор";
3. оранжерии с площ до 200 кв. м;
4. басейни с обем до 100 куб. м в оградени поземлени имоти;
5. подпорни стени с височина до 2 м над нивото на прилежащия в основата им терен, когато не са елемент на транспортни обекти;
6. (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) ремонт на елементите на техническата инфраструктура;
7. огради, градински и паркови елементи с височина до 2,20 м над прилежащия терен;
8. изкопи и насипи с дълбочина или височина до 1 м и с площ до 30 кв. м;
9. пневматични (надуваеми) складове или покрития с площ до 100 кв.м;
10. (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) строежите по чл. 55;
11. (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 65 от 2004 г., отм. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.)
12. остъкляване на балкони и лоджии, с изключение на разположените към първостепенната улична мрежа;
13. (отм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.)
(2) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) За строежите по ал. 1, т. 1, 3, 5, 7, и 12 се представя становище на инженер-конструктор с указания за изпълнението им.
(3) (Нова - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат за недвижими паметници на културата и за обекти в техните граници и охранителни зони.
Наредба 6 чл.4:
Чл. 4. (1) За проучване на условията за присъединяване на обект към електрическата мрежа се подава писмено искане в преносното или съответното разпределително предприятие:
1. при изграждане на нов обект;
2. при преустройство на обект по реда на ЗУТ;
3. при увеличаване на договорената присъединена мощност на съществуващ, присъединен към електрическата мрежа обект, с изключение на случаите по чл. 39, ал. 1;
4. при обособяване на нов обект със самостоятелно измерване на електрическата енергия чрез отделяне от съществуващ обект, който е присъединен към електрическата мрежа;
5. при промяна на броя на фазите независимо от това, дали се променя договорената присъединена мощност;
6. при изграждане на нови съоръжения за присъединяване, свързано с повишаване на категорията по осигуреност на електроснабдяването;
7. за временно електроснабдяване на строителни обекти;
8. за временно електроснабдяване на преместваеми обекти по смисъла на ЗУТ.
(2) Искането по ал. 1 се подава от лице, което:
1. е възложител - за случаите по ал. 1, т. 1, 2 и 7;
2. е собственик, ползвател или наемател - за случаите по ал. 1, т. 3, 4, 5 и 6 ;
3. има разрешение за поставяне на преместваем обект, издадено по реда на ЗУТ - за случаите по ал. 1, т. 8.
(3) Когато нивото на напрежението за електроснабдяване на обекта е определено, искането по ал. 1 се подава в регионалното подразделение на преносното или в разпределителното предприятие по местонахождението на обекта, а когато нивото не е определено - в разпределителното предприятие.
(4) Когато в обекта ще се изграждат и електропроизводствени мощности, които да работят в паралел с ЕЕС, освен искането по ал. 1 се подават и документи по реда на част трета.
(5) Проучването се заплаща по ценоразпис на услугите на преносното или съответното разпределително предприятие.
Чл.93 от Наредба 7:
Чл. 93. (1) Не се считат за издатини по смисъла на тази наредба и се поставят, без да се иска разрешение, леките слънцезащитни устройства на прозорците, балконите, лоджиите и терасите и слънчевите колектори по фасади и покриви.
(2) Не се считат за издатини по смисъла на тази наредба и не се ограничават архитектурно-художествени елементи, разположени над покривната плоскост, като куполи, кули и др.п., когато заемат не повече от 20 на сто от застроената площ и не повече от 25 кв. м и когато са на разстояние не по-малко от 3,0 м от страничната граница на урегулирания поземлен имот.
Това за покривите вече го знаем, но то е в противоречие с чл.57 на Наредба 6 за присъединяване на производители на ел.енергия:
Чл. 57. (1) След одобряване на инвестиционния проект възложителят на електрическата централа подава в преносното или съответното разпределително предприятие писмено искане за сключване на договор за присъединяване, към което прилага:
1. удостоверение за актуално състояние от съда по регистрация, копие на удостоверение за данъчна регистрация и регистрация по БУЛСТАТ;
2. нотариално заверено пълномощно на лицето, упълномощено да представлява възложителя;
3. документи, удостоверяващи правата на възложителя за изграждане или разширение на електрическата централа;
4. одобрен инвестиционен проект - част архитектурна, отнасящ се до монтирането на съоръженията за присъединяване и подхода към тях;
5. работни проекти - част електрически уредби и инсталации в обем, достатъчен за доказване изпълнението на техническите изисквания по чл. 74;
6. разрешение за строеж.
(2) Преносното или съответното разпределително предприятие съгласува представените части от работните проекти, подготвя договора и изпраща писмена покана до възложителя за сключването му в срок 60 дни от подаването на искането за сключване на договор за присъединяване.
В алинея 1 точка 6 се вижда изричното изискване на разрешение за строеж. Следователно ЗУТ (общината) по никакъв начин не може да бъде заобиколена. Остава единствено да се опитаме да минем по леката процедура на чл. 147, ал.1 т.2:
Чл. 147. (1) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Не се изисква одобряване на инвестиционни проекти за издаване на разрешение за строеж за:
1. ...................
2. (изм. и доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) монтаж на инсталации, съоръжения и уредби, с изключение на съоръженията с повишена степен на опасност, подлежащи на технически надзор от Главна дирекция "Инспекция за държавен технически надзор";
С две думи сравнително лесно можем да си извадим разрешение за строеж на инсталация или съоръжение. Точно такова си вадя и в момента и губя вече трети месец. И то без гаранция, че ще бъде прието от ЕОН. Защото в разрешителното не трябва да се упоменава думичката електроцентрала, а електроразпределителните предприятия се нуждаят точно от РАЗРЕШИТЕЛНО ЗА ЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛА.
Затова умолявам elektromer да даде малко повече подробности по предлаганата от него методика за узаконяване.