Електро автомобили

Дискусии на теми, които смятате за интересни и важни.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 02.10.2014 14:25

Foton написа:
petyostoev написа:"Боя с квантови частици ще генерира електроенергия от слънцето "
http://www.cars.bg/news/technologies/vi ... t-slynceto


Все едно е писано от пирамидален екземпляр...., т.е. греяна боза с лимонтузу! Автора въобще не прави разлика м/у елемент и частица, химически реакции и квантова физика....


Хареса ми :)
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот saraneron » 14.10.2014 01:23

В Сингапуре разработали батареи, которые заряжаются менее пяти минут и служат почти 20 лет :shock:
    http://BestPC.BG - Компютри, Лаптопи, Таблети, Телевизори и компоненти
saraneron
 
Мнения: 344
Регистриран на: 24.03.2009 16:28

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 14.10.2014 19:53

Последното, за 20-те години срок на експлоатация, нека първом го видим. Добре би било, ама изглежда твърде хубаво, за да е истина.
Прочее, колко kWh/kg енергийна плътност дава това чудо?
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот KD Solar » 16.10.2014 19:31

Блудният син написа:Последното, за 20-те години срок на експлоатация, нека първом го видим. Добре би било, ама изглежда твърде хубаво, за да е истина.

20 години срок на експлоатация - сега има такива батерии. Акцента е върху " которые заряжаются менее пяти минут".

Пак пишеш само заради едното писане.
DanailovИзображение
Аватар
KD Solar
 
Мнения: 510
Регистриран на: 26.01.2010 10:22
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 16.10.2014 19:56

Да речем така, КОНДЕНЗАТОРНИ батерии и аз знам, че има. До някакво напрежение, всяка батерия може да се зареди за под 5 минути. Въпросът е до номинален капацитет, зарядното и захранващите линии за целта и, /пак да/: АКО е химическа, до устойчивост /заради пусто претоварване по време на заряд/ и да се докаже на практика, а не с изчисления на база първите няколко експеримента. За някои разрушителни процеси, спусковите фактори /все още/ НЕ СА изучени изцяло и докрай.
- Пък и, като се замислиш, то дори линк нямаше, писан там някакъв ред на руски, без обвързване с данни, ей така, поизсмукано от пръстите, или от руски бомбастичен сайт. Братята го могат това и, ако им вярваш...

И не случайно питах за енергийната плътност. При изделията, нещата опират в конкретика.

...А пиша, защото искам. Сам, ако не желаеш, не пиши. Пред теб не отговарям, KD Solar
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 17.10.2014 10:22

Колкото по-голямо количество енергия трябва да се прехвърли регулирано от едно място на друго за кратко време, толкова повече са проблемите с
- преносната среда
- управлението на преноса
- загубите при преноса
- охлаждането
Искам да видя акумулатора, който ще ми позволи да отида с колата си от София до Варна и който докато си водя преговорите след час ще е отново зареден за да се върна. Или акумулатор, който се зарежда с мълния от дистанция, докато си пия кафето на енергостанцията. :D
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 17.10.2014 13:29

Не знам защо продължаваме да бистрим минутите на заряд. Нали видяхте че вече има акумулатори, които се зареждат за 5 минути и стоят ледено студени при това. Вътрешното им съпротивление е само 1 милиом. Нали ви дадох линк към такива акумулатори. Нещо повече - купих си 3 бройки от тях да ги тествам, и още им се кефя. Тази зима с тях ще паля колите при минус 20 градуса.

Според мене проблема на електрическите коли с бързото зареждане ВЕЧЕ Е РАЗРЕШЕН технологично. Въпрос на време е да стане масова практика по всички акумулатори за електрически коли.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 17.10.2014 17:23

50kWh, дори без загуби, да ги вкараш в една батерия за 5 мин, са 600kW. Освен това, колко цикъла заряд-разряд досега сте навъртели с тези експериментални екземпляри? Измерено ли е изменение на капацитета през този период? Как са откъм температурна стабилност? А като цена [лв/kWh.заряд]. Въпросите стоят особено сурово за масов транспорт, който се цели да бъде още и евтин. Затова питам.
Самото зарядно, щем-не щем, ще пече, трафа и др. екстри стават и габаритни, и скъпи, което се качва на цената за потребителя. Lupus е прав.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Foton » 17.10.2014 18:25

Lupus написа:Искам да видя акумулатора, който ще ми позволи да отида с колата си от София до Варна и който докато си водя преговорите след час ще е отново зареден за да се върна. ... :D


Ами виж го! Нарича се резервоар и на масовите модели ще ти стигне и да се върнеш от Варна...
Иначе такъв електрически акумулатор скоро (близките 5-10 години) няма да видиш. Не защото няма да го измислят, а защото цената на това удоволствие все още ще е несъпоставима с дизела или бензина.
Това е все едно да зададем тъпия въпрос: след като една подводница може да се захранва от ядрен генератор (т.е. малка АЕЦ) защо не си строим такива в междублоковите пространства или в краен случай край по-големите квартали?
Ноевият ковчег е създаден от любители, професионалистите са направили Титаник...
Foton
 
Мнения: 352
Регистриран на: 23.01.2014 15:00

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 18.10.2014 23:45

Между другото този твоя въпрос наистина ме заинтригува. След като човечеството отдавна е усвоило безопасното строителство на малки ядрени реактори с мощност под 100 MW, защо наистина да не ги нацвъкаме под път и над път, и така да постигнем надеждна РАЗПРЕДЕЛЕНА енергийна мрежа, ползваща наличните електропроводи.

Защо наистина е необходимо да строим хилядници за милиарди евра? Та реакторите на подводниците са с размери колкото един трафопост и се обслужват само от един единствен матрос на смяна.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот saraneron » 19.10.2014 04:59

При кондензаторната батерия/супер кондензатора/ има един неприятен момент ,при нея в процеса на разреждане много бързо спада и напрежението ,като в един обикновен кондензатор а тя си е кондензатор.
    http://BestPC.BG - Компютри, Лаптопи, Таблети, Телевизори и компоненти
saraneron
 
Мнения: 344
Регистриран на: 24.03.2009 16:28

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 19.10.2014 13:58

Mateev написа:Между другото този твоя въпрос наистина ме заинтригува. След като човечеството отдавна е усвоило безопасното строителство на малки ядрени реактори с мощност под 100 MW, защо наистина да не ги нацвъкаме под път и над път, и така да постигнем надеждна РАЗПРЕДЕЛЕНА енергийна мрежа, ползваща наличните електропроводи.

Защо наистина е необходимо да строим хилядници за милиарди евра? Та реакторите на подводниците са с размери колкото един трафопост и се обслужват само от един единствен матрос на смяна.

Шегуваш се. НАБЛЮДАВА ГИ И ГИ УПРАВЛЯВА един офицер СЪС СПЕЦИАЛНА ПОДГОТОВКА. За матроси, просто, забравяме. Освен, ако и матросът не е ядрен енергетик - кадровак. Обслужването - зареждане-извеждане на старо гориво - почистване, ремонт - В ЗАВОД се прави от огромни групи хора с много и скъпи машини, защити и т.н. Щото е опасно, пустото. Ето защо, няма да наслагат на всяка керемидка по реактор. Тук, у нас поне. Не и скоро. В тая цигания, още, да вземеш да разхвърляш на 100 места по 10-20 тона ядрен материал...
А кондензаторната батерия, saraneron - нали се разбрахме - работи при фиксирана химическа неизменност на материалите, докато акумулаторът трупа електричество чрез химически трансформации. Трябва да се случи велик пробив, за да може дори супер-на квадрат-кондензатори да заменят акумулаторите. Те също не стоят на място.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 19.10.2014 22:36

А кондензаторната батерия, saraneron - нали се разбрахме - работи при фиксирана химическа неизменност на материалите, докато акумулаторът трупа електричество чрез химически трансформации. Трябва да се случи велик пробив, за да може дори супер-на квадрат-кондензатори да заменят акумулаторите. Те също не стоят на място.

Това са строго научни термини за НАТРУПАНА ел.енргия.....


Братчет,не съм много континентен по въпроса,но за три реда написано от теб,има написани само глупости на квадрат.
Малко не ти ли е неудобно да продължаваш да пишеш.....
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 20.10.2014 09:51

Mateev написа:Не знам защо продължаваме да бистрим минутите на заряд. Нали видяхте че вече има акумулатори, които се зареждат за 5 минути и стоят ледено студени при това. Вътрешното им съпротивление е само 1 милиом. Нали ви дадох линк към такива акумулатори. Нещо повече - купих си 3 бройки от тях да ги тествам, и още им се кефя. Тази зима с тях ще паля колите при минус 20 градуса.

Според мене проблема на електрическите коли с бързото зареждане ВЕЧЕ Е РАЗРЕШЕН технологично. Въпрос на време е да стане масова практика по всички акумулатори за електрически коли.

И колко енергия вкарваш за 5 мин. в тях? И с какво? Нали за да заредиш такъв акумулатор на кола "за нула време" и той да те закара безпроблемно от Габрово до София ще ти трябват свръх проводници!
Нещо бъркаш моделизмите с реалния живот.
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 20.10.2014 15:19

lz1wvm написа:
А кондензаторната батерия, saraneron - нали се разбрахме - работи при фиксирана химическа неизменност на материалите, докато акумулаторът трупа електричество чрез химически трансформации. Трябва да се случи велик пробив, за да може дори супер-на квадрат-кондензатори да заменят акумулаторите. Те също не стоят на място.

Това са строго научни термини за НАТРУПАНА ел.енргия.....


Братчет,не съм много континентен по въпроса,но за три реда написано от теб,има написани само глупости на квадрат.
Малко не ти ли е неудобно да продължаваш да пишеш.....

В грешка си, "братчед". Дали си "континентен", питай там, кого се сетиш. Не съм ти крив, че не разбираш: В кондензатора, през време на заряд-разряд, НЕ НАСТЪПВАТ химически изменения. В акумулатора, обаче, в тях се въвлича количество в-во, пропорционално на втеклия/изтекъл заряд. Част от протеклия заряд НЕ СЕ преобразува химически, откъдето, и по-ниския кпд и ред други особености. Опитах да обясня популярно, без претенции за строга научност. На кого трябва да му е неудобно, да решат колегите.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

ПредишнаСледваща

Назад към Свободни теми и дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта