С най-голямо учудване видях, че това е одит на СТС Солар, който е преписан заедно с правописните грешки.



Освен това голяма част от таблиците са променени с други, които са тотално грешни. Благодарение на това в одита вече има моменти, които са директна лъжа и подвеждат както инвеститора, така и институцията, която го използва (община, банка, РА на МЗ).
По-долу цитирам набързо направените констатации:
1. В глава 4.2.4. ние изчисляваме минималния и максималния ъгъл на слънцето персонално за всеки един клиент. От тези ъгли зависи междуредовото растояние. "Грийн Пауър БГ" слага една и съща стойност във всички одити, преписана от нашия одит. Явно не знае как се изчисляват тези ъгли и благодарение на това вероятно в нейните централи ще има сбъркани междуредови разстояния, което е груба грешка и може да доведе до големи загуби в електропроизводството.

2. Фиг. 4.3. - Използва се нашата оригинална графика, която е за точно определени GPS координати и е различна за всеки един клиент. Тука обаче се ползва една и съща графика за всички одити.

3. Таблица 4.1 при нас са изчислени Clear Sky моделите, които са различни за всеки един клиент. "Грийн Пауър БГ" слага една и съща таблица във всички одити, което е тотално грешно и подвежда техните клиенти. Явно си нямат ни най-малка представа как се изчислява тази таблица.

4. Таблица 4.2 съдържа информация за средногодишната и помесечната метеорологична обстановка. Тази таблица е различна за всеки един клиент. "Грийн Пауър БГ" слага една и съща таблица във всички одити (нашата), което е груба грешка. Не може радиацията, температурата и силата на вятъра да е една и съща в цялата страна.

5. Таблица 5.1 и графика 5.1, които касаят влиянието на наклона - същата ситуация. Една и съща таблица за всички.

6. Таблица 5.2 и графика 5.2, които касаят влиянието на ориентацията - същата ситуация. Една и съща таблица за всички.

В обясненията към тези две таблици и графики се цитират няколко коефициента, които също са различни за различните клиенти. Тука обаче са преписани нашите.

7. Графика 5.3. - Влияние на контура на хоризонта. Всеки клиент си има собствен хоризонт. "Грийн Пауър БГ" обаче е решила, че всички клиенти в България имат един и същи хоризонт - нашия.

8. Таблица 5.2 - Определяне на междуредовото разстояние - същата ситуация. "Грийн Пауър БГ" обаче е решила, че всички клиенти в България имат едно и също междуредово разстояние - това от оригиналния техен одит, направен от нас.

Тука не мога да се сдържа и ще публикувам двете таблици - оригинала и тяхното копие, в което дори не са си направили труда малко да пооправят имената на колонките след копирането.

Оригинала ........

и копието.

Мога да продължа в същия дух с още около 30 графики или таблици, които са персонални за всеки един клиент и които "Грийн Пауър БГ" безотговорно слага едни и същи на всички, без ни най-малко да се замисли за сериозността на последиците. Дефакто по този начин техните клиенти могат да бъдат прекарани с десетки и стотици хиляди левове, правейки сбъркани централи или пък да фалират, правейки бизнес-планове със сбъркано електропроизводство.