НОВ ЗАКОН ЗА ВЕИ

Проблеми при присъединяването и узаконяването на централи, използващи енергията на Възобновяемите Енергийни Източници.

Модератори: Mateev, Admin

Мнениеот sunny_boy » 29.09.2010 09:47

batman написа:
ferdy написа:Не само коментари, ами и директни предложения ни трябват. До утре вечерта, Сряда, трябва да сме готови. Аз имам няколко идеи, до утре ще се опитам да ги формулирам, очаквам и подкрепа с ваши мисли, колеги.


Според мен трябва да се настоява да се вмъкне преференция за централи до 100 кВп, който са в населените места който не са на покрив, а на земя- както настояваме в писмото което сме приготвили. Не може с такава яка секира да се каже 30кВ и нагоре - 1 МВат. Това е недомислица!
Не може 1 или 2 мегавата да минават като 80 киловата.Абсурдно е.


Колеги имам чувството, че не сте чели проекто-закона или го тълкувате погрешно.

1.
Чл. 19. (1) Инвестиционните намерения за изграждане на енергийни обекти за производство на енергия от възобновяеми източници се предхождат от оценка за наличния и прогнозния потенциал на ресурса на съответния вид енергия от възобновяем източник, който се предвижда да бъде използван в процеса на производство на енергия в бъдещия енергиен обект.
(2) Разпоредбата на ал. 1 не се прилага за:
1. изграждане и въвеждане в експлоатация на енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници с обща инсталирана мощност до 30 kW върху покривни и фасадни конструкции на сгради, и върху недвижими имоти в границите на населени места;
2. изграждане и въвеждане в експлоатация на енергийни обекти на малки и средни предприятия за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници върху покривни и фасадни конструкции и върху недвижими имоти в производствени зони, с обща инсталирана мощност до 1 МW, включително;

2.
Чл. 23. (1) Лицата, които желаят да изградят енергиен обект за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници или да извършат разширение на съществуваща електрическа централа или да увеличат инсталираната електрическа мощност на централа за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници, подават в ДКЕВР заявления за предоставяне на мощност за присъединяване в посочени от тях места на присъединяване, определени по чл. 22, ал. 5.
Чл. 24. Разпоредбата на чл. 23 не се прилагат за енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници:
1. с обща инсталирана мощност до 30 kW, които се предвижда да бъдат изградени върху покривни и фасадни конструкции на сгради, както и върху недвижими имоти в рамките на населени места;
2. с обща инсталирана мощност до 1 MW, които се предвижда да бъдат изградени от малки и средни предприятия върху покривни и фасадни конструкции на сгради както и върху недвижими имоти в производствени зони .


3.
Чл. 24. Разпоредбата на чл. 23 не се прилагат за енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници:
1. с обща инсталирана мощност до 30 kW, които се предвижда да бъдат изградени върху покривни и фасадни конструкции на сгради, както и върху недвижими имоти в рамките на населени места;
2. с обща инсталирана мощност до 1 MW, които се предвижда да бъдат изградени от малки и средни предприятия върху покривни и фасадни конструкции на сгради както и върху недвижими имоти в производствени зони .
) Електрическата енергия от възобновяеми източници по ал. 1 и 2 се изкупува въз основа на сключени дългосрочни договори за изкупуване, считано от датата на въвеждане в експлоатация на енергийния обект, за срок от:
1. 25 години - за електрическата енергия, произведена от геотермална и слънчева енергия;
2. 15 години - за електрическата енергия, произведена от водноелектрически централи с инсталирана мощност до 10 MW, както и за електрическата енергия, произведена от други видове възобновяеми източници.
(4) Цената на електрическата енергия от възобновяеми източници, не се изменя за срока на договора за изкупуване по ал. 3, като след изтичане на този срок преференции за цените не се предоставят.



Не искам да кажа, че проекто-законът е перфектен, но определено той защитава в голяма част интереса на малкия и средния инвеститор, като същевременно затруднява работата на мегаватовите инвеститори (най-вече на така наречените спекуланти). Не виждам необходимост Матеев да регистрира 3 фирми, за да изгради централа от 100 кВп. Просто трябва да регистрира фирма по изискванията и критерийте за МСП и да смени предназначението на дворното си място от жилищно застрояване в промишлени и складови дейности и тогава може да прави проект с мощност до 1 МВ. Според проекто-законът няма да се налага да прави соларен одит, ще получи приоритетно присъединяване, фиксирана за целия период от 25 г., преференциална изкупна цена.
Що се отнася до това да се повиши категоризацията на този тип строителство и да отпадне процедурата по въвеждане в експлоатация, мисля че това няма да стане и е по-добре да има контрол когато касае сигурността на разпределителната мрежа и безопасната екплоатация на централата. Но определено трябва да има предложения в посока ускоряване на сроковете по издаването на документи и разрешителни.

Предложение за промяна в проекто-закона:
Чл. 28. Преди сключване на предварителен договор за присъединяване производителят на електрическа енергия от възобновяеми източници прави вноска във Фонд "Енергийна ефективност и възобновяеми източници" в размер на левовата равностойност на 20 000 евро за всеки 1 MW предоставена мощност за присъединяване.
В чл. 28 да се добави алинея със следният/подобен текст: Разпоредбата на чл. 28 не се прилага за енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници:
1. с обща инсталирана мощност до 30 kW, които се предвижда да бъдат изградени върху покривни и фасадни конструкции на сгради, както и върху недвижими имоти в рамките на населени места;
2. с обща инсталирана мощност до 1 MW, които се предвижда да бъдат изградени от малки и средни предприятия върху покривни и фасадни конструкции на сгради както и върху недвижими имоти в производствени зони .
За да стане ясно, че проекти до 1 МВ не дължът такава такса. Тъй като в момента се разбира, че и 30 кв-те проекти трябва да снасят тази сума, което е абсурдно.
Последна промяна sunny_boy на 29.09.2010 09:59, променена общо 1 път
sunny_boy
 
Мнения: 333
Регистриран на: 03.09.2009 12:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот jhoro » 29.09.2010 09:53

solarcenter написа:....Т.е. примерно до 5 кВ - присъединяване без бумаги и идиотски становища и разрешителни ...


Като човек имащ представа за цялата камара документи и т.н. си мисля, че в някои случаи човек може да махне с ръка и просто да си монтира оборудването /до 5 kW - примерно/ и да си го ползва без да занимава ЕРП-тата и другите инстанции. Тоест да прежали преференциите и да си спести ядовете.

А другото - какво стана с "Пасивниге сгради" - до 2018 год. всяка сграда да произвежда поне толкова, колкото консумира?
резолюция на Европейския парламент от 23 април 2009 г. относно предложението за директива на ЕП и на Съвета относно енергийните характеристики на сградите: "Държавите-членки гарантират, че най-късно до 31 декември 2018 г. всички нови сгради са най-малко с нулево нетно потребление на енергия."
jhoro
 
Мнения: 32
Регистриран на: 01.04.2010 09:11

Мнениеот plamendp » 29.09.2010 10:55

sunny_boy написа:
Не искам да кажа, че проекто-законът е перфектен, но определено той защитава в голяма част интереса на малкия и средния инвеститор, като същевременно затруднява работата на мегаватовите инвеститори (най-вече на така наречените спекуланти). Не виждам необходимост Матеев да регистрира 3 фирми, за да изгради централа от 100 кВп. Просто трябва да регистрира фирма по изискванията и критерийте за МСП и да смени предназначението на дворното си място от жилищно застрояване в промишлени и складови дейности и тогава може да прави проект с мощност до 1 МВ. Според проекто-законът няма да се налага да прави соларен одит, ще получи приоритетно присъединяване, фиксирана за целия период от 25 г., преференциална изкупна цена.





В момента съм възложил промяна на ПУП в посока от "за жилищно строителство" към "за ВЕИ/ФЕЦ".

Аз също забелязах тази възможност за 1МВ за МСП върху промишлени имоти и се обърквам - дали да продължавам в същата посока или да стопирам или двете предназначения се припокриват?

Разбира се ще задам същия въпрос на компанията, която работи по въпроса, но с този разнобой на мнения търся повече източници на информация.

Иначе законът не ми се струва чак толкова плашещ с изключение на невероятно разтегления срок от 1 година (сигурно и повече предвид мудността на адмнистрацията ни) за преминаване през целия "ред" от министрества, комисии и т.н. Мисля че трябва да се наблегне на този аспект - в смисъл по кратки срокове за отговор и/или по често събиране на комисиите и т.н.

Другият момент е изключителната централизация на процедурите, което създава условия за тясно, компактно и добре организирано корупционно гнездо.

Размерът на таксите е посочен в "Пари за Мегават" и не е уточнено дали за 100kW ще е 1/10 от нея. Логично е да е така, но не е прецизирано.

Всъщност наистина има доста недъзи :-)

Поздрави,
Пламен Петков
plamendp
 
Мнения: 11
Регистриран на: 28.06.2010 13:19

Мнениеот batman » 29.09.2010 10:58

sunny_boy написа:
batman написа:
ferdy написа:Не само коментари, ами и директни предложения ни трябват. До утре вечерта, Сряда, трябва да сме готови. Аз имам няколко идеи, до утре ще се опитам да ги формулирам, очаквам и подкрепа с ваши мисли, колеги.


Според мен трябва да се настоява да се вмъкне преференция за централи до 100 кВп, който са в населените места който не са на покрив, а на земя- както настояваме в писмото което сме приготвили. Не може с такава яка секира да се каже 30кВ и нагоре - 1 МВат. Това е недомислица!
Не може 1 или 2 мегавата да минават като 80 киловата.Абсурдно е.


Колеги имам чувството, че не сте чели проекто-закона или го тълкувате погрешно.

1.
Чл. 19. (1) Инвестиционните намерения за изграждане на енергийни обекти за производство на енергия от възобновяеми източници се предхождат от оценка за наличния и прогнозния потенциал на ресурса на съответния вид енергия от възобновяем източник, който се предвижда да бъде използван в процеса на производство на енергия в бъдещия енергиен обект.
(2) Разпоредбата на ал. 1 не се прилага за:
1. изграждане и въвеждане в експлоатация на енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници с обща инсталирана мощност до 30 kW върху покривни и фасадни конструкции на сгради, и върху недвижими имоти в границите на населени места;
2. изграждане и въвеждане в експлоатация на енергийни обекти на малки и средни предприятия за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници върху покривни и фасадни конструкции и върху недвижими имоти в производствени зони, с обща инсталирана мощност до 1 МW, включително;

2.
Чл. 23. (1) Лицата, които желаят да изградят енергиен обект за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници или да извършат разширение на съществуваща електрическа централа или да увеличат инсталираната електрическа мощност на централа за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници, подават в ДКЕВР заявления за предоставяне на мощност за присъединяване в посочени от тях места на присъединяване, определени по чл. 22, ал. 5.
Чл. 24. Разпоредбата на чл. 23 не се прилагат за енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници:
1. с обща инсталирана мощност до 30 kW, които се предвижда да бъдат изградени върху покривни и фасадни конструкции на сгради, както и върху недвижими имоти в рамките на населени места;
2. с обща инсталирана мощност до 1 MW, които се предвижда да бъдат изградени от малки и средни предприятия върху покривни и фасадни конструкции на сгради както и върху недвижими имоти в производствени зони .


3.
Чл. 24. Разпоредбата на чл. 23 не се прилагат за енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници:
1. с обща инсталирана мощност до 30 kW, които се предвижда да бъдат изградени върху покривни и фасадни конструкции на сгради, както и върху недвижими имоти в рамките на населени места;
2. с обща инсталирана мощност до 1 MW, които се предвижда да бъдат изградени от малки и средни предприятия върху покривни и фасадни конструкции на сгради както и върху недвижими имоти в производствени зони .
) Електрическата енергия от възобновяеми източници по ал. 1 и 2 се изкупува въз основа на сключени дългосрочни договори за изкупуване, считано от датата на въвеждане в експлоатация на енергийния обект, за срок от:
1. 25 години - за електрическата енергия, произведена от геотермална и слънчева енергия;
2. 15 години - за електрическата енергия, произведена от водноелектрически централи с инсталирана мощност до 10 MW, както и за електрическата енергия, произведена от други видове възобновяеми източници.
(4) Цената на електрическата енергия от възобновяеми източници, не се изменя за срока на договора за изкупуване по ал. 3, като след изтичане на този срок преференции за цените не се предоставят.



Не искам да кажа, че проекто-законът е перфектен, но определено той защитава в голяма част интереса на малкия и средния инвеститор, като същевременно затруднява работата на мегаватовите инвеститори (най-вече на така наречените спекуланти). Не виждам необходимост Матеев да регистрира 3 фирми, за да изгради централа от 100 кВп. Просто трябва да регистрира фирма по изискванията и критерийте за МСП и да смени предназначението на дворното си място от жилищно застрояване в промишлени и складови дейности и тогава може да прави проект с мощност до 1 МВ. Според проекто-законът няма да се налага да прави соларен одит, ще получи приоритетно присъединяване, фиксирана за целия период от 25 г., преференциална изкупна цена.
Що се отнася до това да се повиши категоризацията на този тип строителство и да отпадне процедурата по въвеждане в експлоатация, мисля че това няма да стане и е по-добре да има контрол когато касае сигурността на разпределителната мрежа и безопасната екплоатация на централата. Но определено трябва да има предложения в посока ускоряване на сроковете по издаването на документи и разрешителни.

Предложение за промяна в проекто-закона:
Чл. 28. Преди сключване на предварителен договор за присъединяване производителят на електрическа енергия от възобновяеми източници прави вноска във Фонд "Енергийна ефективност и възобновяеми източници" в размер на левовата равностойност на 20 000 евро за всеки 1 MW предоставена мощност за присъединяване.
В чл. 28 да се добави алинея със следният/подобен текст: Разпоредбата на чл. 28 не се прилага за енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници:
1. с обща инсталирана мощност до 30 kW, които се предвижда да бъдат изградени върху покривни и фасадни конструкции на сгради, както и върху недвижими имоти в рамките на населени места;
2. с обща инсталирана мощност до 1 MW, които се предвижда да бъдат изградени от малки и средни предприятия върху покривни и фасадни конструкции на сгради както и върху недвижими имоти в производствени зони .
За да стане ясно, че проекти до 1 МВ не дължът такава такса. Тъй като в момента се разбира, че и 30 кв-те проекти трябва да снасят тази сума, което е абсурдно.


Моето предложение за промяна е:

Чл. 24. Разпоредбата на чл. 23 не се прилагат за енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници:
1. с обща инсталирана мощност до 30 kW, които се предвижда да бъдат изградени върху покривни и фасадни конструкции на сгради.
2. с обща инсталирана мощност до 100 kW върху недвижими имоти в рамките на населени места.
3. с обща инсталирана мощност до 1 MW, които се предвижда да бъдат изградени от малки и средни предприятия върху покривни и фасадни конструкции на сгради както и върху недвижими имоти в производствени зони .


Това отговаря и на нашето предложение от писмото.
Ако се мине на варианта да се сменя статута за производствена зона, какви са изискванията за да може да се случи това ?
batman
 
Мнения: 49
Регистриран на: 16.08.2009 18:52

Мнениеот ferdy » 29.09.2010 11:44

Четете и допълнителните разпоредби: "13. "Производствена зона" е съвкупност от съседни поземлени имоти със сходни характеристики и предназначени за устройство и застрояване предимно със сгради и съоръжения за производствени и складови дейности."

Да ви кажа ли как една зона става със статут "производствена"? Защото съм правила и това?
Това е добра клопка, ако не се опитаме да го опишем така, както на всички им се иска да означава и както виждам, че го тълкувате.
ferdy
 
Мнения: 1898
Регистриран на: 04.06.2008 15:53
Местоположение: София

Мнениеот Vandal » 29.09.2010 11:55

sunny_boy написа:Предложение за промяна в проекто-закона:
Чл. 28. Преди сключване на предварителен договор за присъединяване производителят на електрическа енергия от възобновяеми източници прави вноска във Фонд "Енергийна ефективност и възобновяеми източници" в размер на левовата равностойност на 20 000 евро за всеки 1 MW предоставена мощност за присъединяване.
В чл. 28 да се добави алинея със следният/подобен текст: Разпоредбата на чл. 28 не се прилага за енергийни обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми източници:
1. с обща инсталирана мощност до 30 kW, които се предвижда да бъдат изградени върху покривни и фасадни конструкции на сгради, както и върху недвижими имоти в рамките на населени места;
2. с обща инсталирана мощност до 1 MW, които се предвижда да бъдат изградени от малки и средни предприятия върху покривни и фасадни конструкции на сгради както и върху недвижими имоти в производствени зони .
За да стане ясно, че проекти до 1 МВ не дължът такава такса. Тъй като в момента се разбира, че и 30 кв-те проекти трябва да снасят тази сума, което е абсурдно.


Подкрепям напълно sunny_boy
Аватар
Vandal
 
Мнения: 1456
Регистриран на: 19.02.2008 23:57
Местоположение: София

Промени - Синтезирано!

Мнениеот pmihailova » 29.09.2010 12:10

1. Преустановява се присъдиняването при достигане на 600 МВ - слънчеви централи (чл.18, ал.3)
2. До 30.06. ДКВЕР предоставя информация за мощностите за включване към мрежата (чл.22)
3. От 01.07. до 31.12. се подава заявка от производителя за искана мощност (чл.23)
4. Ако на един електропровод има повече заявители се прави търг. Печели този, който обяви най-ниска цена (чл.23)
5. Разходите по присъединяване - от имота до ел.мрежата (без сервитута -> ние), стълбовете и преходниците са за сметка на съответното ЕРП (чл. 26)
6. 20 000 Евро/МВ - гаранция преди Предварителния Договор (чл.28)
7. 5 000 лв - депозит за присъединяването (чл.29)
8. ЕРП-то може да изключи централата при надвишаване на прогнозната производителност на мрежата (чл.30)
9. Изкупува се за 25 г. по тарифата за пускане (чл.31)
10. До 30.06. ДКВЕР обявява цените (чл.32)
pmihailova
 
Мнения: 335
Регистриран на: 16.02.2009 16:43

Re: Промени - Синтезирано!

Мнениеот pmihailova » 29.09.2010 12:12

9. Изкупува се за 25 г. по тарифата за пускане (чл.31)



Имате ли информация какви са предварителните нагласи за тарифите за 2011 г? Формулата същата ли ще е? Какви са очакванията - за спад? С колко процента?
pmihailova
 
Мнения: 335
Регистриран на: 16.02.2009 16:43

Мнениеот batman » 29.09.2010 12:30

ferdy написа:Четете и допълнителните разпоредби: "13. "Производствена зона" е съвкупност от съседни поземлени имоти със сходни характеристики и предназначени за устройство и застрояване предимно със сгради и съоръжения за производствени и складови дейности."

Да ви кажа ли как една зона става със статут "производствена"? Защото съм правила и това?
Това е добра клопка, ако не се опитаме да го опишем така, както на всички им се иска да означава и както виждам, че го тълкувате.


Как става? До колкото те разбирам, много трудно, че май и не става въобще.
batman
 
Мнения: 49
Регистриран на: 16.08.2009 18:52

Мнениеот sunny_boy » 29.09.2010 13:27

ferdy написа:Четете и допълнителните разпоредби: "13. "Производствена зона" е съвкупност от съседни поземлени имоти със сходни характеристики и предназначени за устройство и застрояване предимно със сгради и съоръжения за производствени и складови дейности."

Да ви кажа ли как една зона става със статут "производствена"? Защото съм правила и това?
Това е добра клопка, ако не се опитаме да го опишем така, както на всички им се иска да означава и както виждам, че го тълкувате.


Според градоустроиството, производствените зони са:

обособени територии в строителните граници на населените места, предназначени за устроиство и застрояване предимно със сгради и съоръжения за производствени и складови дейности. Разделят се на чисто производствени, предимно производствени и високотехнологично производствени. Дотук с терминологията.

Разбира се прочетох и допълнителните разпоредби и прави впечатление, че искат да кажат същото, но по друг начин. Според мен в закона се има предвид всеки един парцел (УПИ), които е в строителните граници на населеното место и които е със статут на производствени и складови дейности. Върху всеки един такъв парцел (УПИ) може да се изгражда ФЕЦ по начина и условията посочени в проекто-закона.
Дори според мен трябва да се иска промяна в проекто-закона на определението на термина "производствени зони" в допълнителните разпоредби да изглежда както по-горе (болдвания текст), за да сме сигурни, че няма противоречия и ще облсужва интереса на инвеститорите във ФЕЦ до 1 МВ.
А иначе смяната на предназначението на парцела (УПИ) не е никак сложна, нито скапа процедура. Отнема не повече от 10-14 дни.
sunny_boy
 
Мнения: 333
Регистриран на: 03.09.2009 12:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ferdy » 29.09.2010 14:14

batman написа:
ferdy написа:Четете и допълнителните разпоредби: "13. "Производствена зона" е съвкупност от съседни поземлени имоти със сходни характеристики и предназначени за устройство и застрояване предимно със сгради и съоръжения за производствени и складови дейности."

Да ви кажа ли как една зона става със статут "производствена"? Защото съм правила и това?
Това е добра клопка, ако не се опитаме да го опишем така, както на всички им се иска да означава и както виждам, че го тълкувате.


Как става? До колкото те разбирам, много трудно, че май и не става въобще.


Променя се ОУП на общината, процедурата при най-доброто желание на общината отнема минимум половин година. А ако няма такова желание - никога.
ferdy
 
Мнения: 1898
Регистриран на: 04.06.2008 15:53
Местоположение: София

Мнениеот retro » 29.09.2010 15:45

От ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ:

13. "Производствена зона" е съвкупност от съседни поземлени имоти със сходни характеристики и предназначени за устройство и застрояване предимно със сгради и съоръжения за производствени и складови дейности.


Обърнете внимание на думичката "съвкупност". Тя означава, че производствената зона се състои (образува) от най-малко два и то съседни имота със сходни характеристики и предназначени за устройство и застрояване предимно със сгради и съоръжения за производствени и складови дейности.
retro
 
Мнения: 588
Регистриран на: 05.03.2009 20:06

Мнениеот Vandal » 29.09.2010 15:54

Аз имам три декара земя със променен статут "За електроенергийно производство"
Тя каква е!
А стопанските дворове те какви са!
Това с тези зони всеки ще си ги тълкува както си иска.
Аватар
Vandal
 
Мнения: 1456
Регистриран на: 19.02.2008 23:57
Местоположение: София

Мнениеот retro » 29.09.2010 16:04

Vandal написа:Аз имам три декара земя със променен статут "За електроенергийно производство"
Тя каква е!
А стопанските дворове те какви са!
Това с тези зони всеки ще си ги тълкува както си иска.


Ако трите декара са от поне два съседни имота - става производствена зона, а ако е само един имот 3 дка и съседните нему имоти не са със статут "За производство..." - не.

За стопанските дворове трябва да се погледне в съответния ПЗ (план за застрояване), там е описано дали имота е с жилищно, смесено (Спж - смесено - производствено и жилищно) или само П (производствено предназначение).

А самата промяна на предназначението на даден имот не е толкова сложна, скъпа и продължителна. Архитект изготвя предложение до Общинския съвет, което предложение се разглежда на първото (след датата на подаване на предложението) заседание на Общ. съвет и се одобрява...
retro
 
Мнения: 588
Регистриран на: 05.03.2009 20:06

Мнениеот Vandal » 29.09.2010 16:34

retro написа:За стопанските дворове трябва да се погледне в съответния ПЗ (план за застрояване), там е описано дали имота е с жилищно, смесено (Спж - смесено - производствено и жилищно) или само П (производствено предназначение).

Начин на трайно ползване: Стопански двор
Ето това пише на скицата.
Стопанските дворове също трябва да са производствени зони.
Нали за това са направени с този статут.
Овчарниците и краварниците не произвеждат ли мляко, вълна, месо и т.н.
Сега се сетих че и на Матеев имота май е със същия статут
Аватар
Vandal
 
Мнения: 1456
Регистриран на: 19.02.2008 23:57
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Присъединяване и узаконяване на централи, използващи енергията на ВЕИ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron