Ако си доразвия мисълта за автомобилния генератор - нека витлото се върти с 30 оборота в минута а оста на генератора с 3000. Тогава ще ни е нужен редуктор който да повиши оборотите 100 пъти. Може да се направи с две ремъчни предавки, като всяка повишава оборотите 10 пъти. Първата е значително по-мощна от втората и е добре да е с ангренажен ремък от дизелов мотор, който е доста широк и със здрави зъби. А втората да си е с ремъка подходящ за шайбата на генератора, която няма нужда да се променя. Ако малката шайба е 5-6 см. в диаметър, то голямата трябва да е 10 пъти по-голяма, което ще рече 50-60 см.
Акумулатори ще са нужни, за да може да се поддържа мощността в товара, когато вятъра е недостатъчен, а когато пък е в повече, излишъка ще ги зарежда. Ъгъла на атака на лопатките на витлото, трябва да се управлява за да може да се поддържат подходящи обороти, при различна скорост на вятъра.
От самосебеси се подразбира, че е необходим и подходящ електонен контролер който да синхронизира работата на всички компоненти на системата, включително и инвертора захранващ товара, а можеби и самия товар.