Електромобили

Форум за обсъждане на въпросите, свързани с нашата компания. Отзиви, мнения, препоръки, критики.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Електромобили

Мнениеот Lupus » 19.02.2013 10:20

Тани написа:Не знам доколко си прав, след като гаранцията на Тесла за батериите е ОСЕМ години , а новия комплект ще струва 12 000 долара! Тошиба ако не се лъжа спрягаха над 10 години живот за батериите си и работна температура -30 +55°С

Ти никога ли не отличаваш рекламата и журналистическите измишльотини (добре платени понякога) от реалния живот??? Кой ще ти даде 8 години гаранция за акумулатор?
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електромобили

Мнениеот venkap » 19.02.2013 13:52

Lupus написа:
Тани написа:Не знам доколко си прав, след като гаранцията на Тесла за батериите е ОСЕМ години , а новия комплект ще струва 12 000 долара! Тошиба ако не се лъжа спрягаха над 10 години живот за батериите си и работна температура -30 +55°С

Ти никога ли не отличаваш рекламата и журналистическите измишльотини (добре платени понякога) от реалния живот??? Кой ще ти даде 8 години гаранция за акумулатор?

Добре, да не са осем, а шест години. При 300 000 км. и базова цена на електромобила от 50 000 €. при съпоставянето с ДВГ спестяваш 24 000 € (гориво)+ 8 000 € (Масла и филтри) + 3 000 € (ремъци и ролки) + 3 000 € (данъчни облекчения) или около 38 000 €. Съпоставянето е по средно европейски стандарт. Така или иначе, шест години средно използват един автомобил.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: Електромобили

Мнениеот Тани » 19.02.2013 16:35

Lupus написа:
Тани написа:Не знам доколко си прав, след като гаранцията на Тесла за батериите е ОСЕМ години , а новия комплект ще струва 12 000 долара! Тошиба ако не се лъжа спрягаха над 10 години живот за батериите си и работна температура -30 +55°С

Ти никога ли не отличаваш рекламата и журналистическите измишльотини (добре платени понякога) от реалния живот??? Кой ще ти даде 8 години гаранция за акумулатор?


Ако Тойота дава например 5 години гаранция и това ли е журналистическа измишльотина? След като ти дават 8 години гаранция какво ти пука колко ще издържат и колко пъти ще ти сменят батериите през това време? Масова практика е да се сменят бойлерите по време на гаранцията , която е 5 години, а те протичат на втората! :wink: Не ми се вярва да дадат 8 години , ако не смятат , че батериите могат да издържат поне 10!

Имам няколко телефона на по 7-8 години , на които и сега да ги заредя, батериите държат повече ,отколкото на сегашния ми "телевизор" който бута батерията всеки ден и понякога се налага да го зареждам по два пъти на денонощие. Ако не го ползвам много изкарва по три дни. Имам го от 4+ години и не съм забелязал особена промяна в поведението на батерията след повече от 1000 зареждания. Не вярвам моите батерии да са изключение. Досега ми се е налагало да купувам батерия само за един единствен телефон!
Тани
 
Мнения: 38
Регистриран на: 27.03.2010 20:06

Re: Електромобили

Мнениеот Mateev » 19.02.2013 19:40

Това с 8-те години гаранция засега е само една теоретична мечта. Няма как производителите да са наясно колко е живота на батерията, след като от първата поява на литиевите батерии до ден днешен все още не са изминали 8 години. Опита на човечеството през тези години е по-скоро отрицателен:

1. Батериите държат само по 2-3 години
2. Понякога се самозапалват дори и само от стоене
3. При механична повреда СЪС СИГУРНОСТ СЕ САМОЗАПАЛВАТ, защото лития е активен метал и при досег с кислорода гори. При заливане с вода огъня вместо да угасне СЕ РАЗГАРЯ ОЩЕ ПО-СИЛНО. Това го знам от личен опит.

Ако тези същите батерии се слагат и по леките коли, то тогава при всяка една дребна катастрофа колите ще се самозапалват и ще изгарят до шушка.

Хобито ми е моделизъм. В него се използват основно литиеви батерии и у дома имам пълен цял един хладилник - поне 200 или 300 броя най-различни модели с най-различни параметри. Голям процент от тези батерии са се повредили само от стоене или са работили само по 5-10 цикъла. Не съм теоретик, а практик. Всичко това съм го видял и проверил. Бих казал че съвременните литиеви батерии са най-ненадеждната част и ако с това се зареждат и автомобилите - гафовете ще са много и на хората ще им писне от тях.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електромобили

Мнениеот Lupus » 19.02.2013 20:23

Тани написа:.......
Имам няколко телефона на по 7-8 години , на които и сега да ги заредя, батериите държат повече ,отколкото на сегашния ми "телевизор" който бута батерията всеки ден и понякога се налага да го зареждам по два пъти на денонощие. Ако не го ползвам много изкарва по три дни. Имам го от 4+ години и не съм забелязал особена промяна в поведението на батерията след повече от 1000 зареждания. Не вярвам моите батерии да са изключение. Досега ми се е налагало да купувам батерия само за един единствен телефон!

Хайде като ще се пробваш да ни баламосваш, поне си обмисляй постовете! Хем го зареждаш по два пъти в денонощието, хем след 4+ години и над 1000 цикъла заряд-разряд не си е променил поведението!
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електромобили

Мнениеот venkap » 19.02.2013 20:25

Литиево-йонната батерия използвана в електромобилите, няма нищо общо с обикновената литиева батерия.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: Електромобили

Мнениеот Lupus » 19.02.2013 20:28

venkap написа:Литиево-йонната батерия използвана в електромобилите, няма нищо общо с обикновената литиева батерия.

Каква е?
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електромобили

Мнениеот venkap » 19.02.2013 20:30

Съществена.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: Електромобили

Мнениеот Lupus » 19.02.2013 20:52

venkap написа:Съществена.

И каква химия се използва?
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електромобили

Мнениеот venkap » 19.02.2013 21:40

Lupus написа:
venkap написа:Съществена.

И каква химия се използва?

Ако съм производител на батерии за електромобили едва ли ще презентирам технологията си в Интернет. По-скоро ще дезинформирам конкуренцията.
Колкото, дали издържат десет, осем, три или две години, важно е каква гаранция дава производителя. Сигурен съм, че производителя е калкулирал в цената на гаранцията и евентуалната подмяна.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: Електромобили

Мнениеот Mateev » 19.02.2013 21:44

В моделизма се използват последен писък на модата и на технологиите - мотори, спийд контролери, жироскопи, навигационни системи, стабилизиращи системи, автопилоти, камери, предаватели и АКУМУЛАТОРИ. Ако някакъв акумулатор-чудо беше измислен, щях да знам за него и щях да съм го виждал, пипал и пробвал. Да, ама не............
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електромобили

Мнениеот Lupus » 19.02.2013 23:41

Гаранцията а??? Ами аз мога да ти напиша такава гаранционна карта с условия, които само като пипнеш батерията и си ги нарушил! И ще видиш връщане в гаранционен срок през крив макарон. Чудя ви се на акъла - на глупаци ли се правите или считате другите за такива!
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електромобили

Мнениеот venkap » 20.02.2013 00:16

Lupus написа:Гаранцията а??? Ами аз мога да ти напиша такава гаранционна карта с условия, които само като пипнеш батерията и си ги нарушил! И ще видиш връщане в гаранционен срок през крив макарон. Чудя ви се на акъла - на глупаци ли се правите или считате другите за такива!

Трудно се води диалог с човек, който използва аргументи от българската действителност, но коментира събития в цивилизовани държави. Дори и в България производители и дистрибутори започнаха да осъзнават, че ако нямат монопол, трябва да уважават клиента, колкото и да им струва това. Ще дам пример с един от служебните ни автомобили. В рамките на пет години сменихме три акумулатора в гаранция, заради един пиклив кондензатор. Вярно е, че в гаранционните условия можеш да напишеш всевъзможни клаузи за да възпрепятстваш прилагането им, но също така е вярно, че ще загубиш клиентите си.
venkap
 
Мнения: 843
Регистриран на: 09.02.2008 11:45
Местоположение: Burgas

Re: Електромобили

Мнениеот Lupus » 20.02.2013 00:59

Не и ако съм единствения (или един от малкото) производители на такива уникални, високотехнологични изделия! Как мислите, дали те ще са толкова универсални, издържливи на всякакви въздействия, условия на експлоатация и дуракоустойчиви като оловните? И на мен производството ще ми излиза толкова евтино, че да мога да си позволя в рамките на 8 години да сменя безплатно акумулатора на всеки глупак, който поради незнание или мърлячество го е съсипал? С каква норма на печалбата трябва да работя? Ако някой е голям любител на фантастиката да чете Толкин или Ефремов или Стругацки, ама да не си излива мечтите в сериозни теми, че става смешен! И колко от тук пишещите си имат/ имали сериозна работа с литиевите акумулатори??? Май само Матеев и аз и сме им сърбали попарата!
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електромобили

Мнениеот Тани » 20.02.2013 03:25

Lupus написа:
Тани написа:.......
Имам няколко телефона на по 7-8 години , на които и сега да ги заредя, батериите държат повече ,отколкото на сегашния ми "телевизор" който бута батерията всеки ден и понякога се налага да го зареждам по два пъти на денонощие. Ако не го ползвам много изкарва по три дни. Имам го от 4+ години и не съм забелязал особена промяна в поведението на батерията след повече от 1000 зареждания. Не вярвам моите батерии да са изключение. Досега ми се е налагало да купувам батерия само за един единствен телефон!

Хайде като ще се пробваш да ни баламосваш, поне си обмисляй постовете! Хем го зареждаш по два пъти в денонощието, хем след 4+ години и над 1000 цикъла заряд-разряд не си е променил поведението!

И какво странно виждаш? Ако ползвам навигацията бута батерията за два часа ако не му угася екрана! Ако го ползвам само за разговори и не говоря много изкарва по три дни. Колкото изкарваше преди,когато беше нов толкова си изкарва и сега. Вместо да се заяждаш, сподели и твоя опит с батерии за телефон - по колко пъти го зареждаш и колко изкара най много телефон в ръцете ти? Колко пъти му сменя батерията? Лаптпите например имат ПРОГРАМИРАН брой зареждания, за да можеш да си изхвърлиш батерията и да си купиш нова. Само смяната на елементите не върши работа, защото проблема НЕ Е ХАРДУЕРЕН! Просто са решили да печелят пари! Ето едно много добро филмче по въпроса! Може да прецениш кой е наивния:

http://vbox7.com/play:77573f83f4


Сравнението с акумулатори за авиомоделизъм ми се струва неуместно. Там се гони максимален ток с минимално тегло и размери, а броя на зарежданията не е приоритет. Както се вижда от показаните по-рано линкове, има акумулатори за много на брой заряди , но със сравнително малък ток на заряд/ разряд , както има и такива, които се зареждат много бързо и имат голям работен ток , но пък циклите на зареждане са им малко. Точно това е уникалното на Тошиба АКО Е ВЯРНО , защото съчетава и двете предимства , като има и бонус, че не е взривоопасна и работи при ниски и високи температури.

Колкото до акумулаторите на електромобилите - направени са достатъчно дуракоустойчиви - компютъра следи параметрите на зареждането и не позволява свободни интерпретации! Пази и логове за работните режими които показват токовете на заряд/ разряд по време на пътуване.
Последна промяна Тани на 20.02.2013 04:43, променена общо 1 път
Тани
 
Мнения: 38
Регистриран на: 27.03.2010 20:06

ПредишнаСледваща

Назад към СТС Солар АД

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта