Електро автомобили

Дискусии на теми, които смятате за интересни и важни.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 24.07.2014 08:42

Аз искам оферта за уред за измерване на моментния капацитет на акумулаторни батерии с точност +/-5%. Цената не бива да надвишава 10% от цената на батерията.
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 24.07.2014 12:40

Lupus написа:Аз искам оферта за уред за измерване на моментния капацитет на акумулаторни батерии с точност +/-5%. Цената не бива да надвишава 10% от цената на батерията.

Мислил съм по вариант за NiMH батерии до 2,5 Ah но, за толкова мощна батерия... При самото измерване, батерията се натоварва здраво, токът приближава върхови стойности, близки до доп.ток на К.С. Отделно, за толкова мощни батерии, като на електромобилите, и самият уред трябва да е страшно дуракоустойчив. Самото измерване дърпа от реално зареденото.
Принципът е следният: Задаваш товарен ток и под товар мериш спада на напрежение. И колкото по-кратко, толкова по-добре, като видиш какви токове стават, важното е, за фиксиран период /напр.десета от секундата и т.н. След това, при освобождаване от товара, се измерва времето за възстановяване на напрежението /т.е., до спадане скоростта на нарастване, примерно, до 1 mV/s или нещо от вида. Период от секунди до десетки секунди следва да се фиксира с прецизен таймер. Оттам насетне, са изчисления но, пътят е /долу-горе/ този. Има ограничения и по останалия тайминг, както, остава труден въпросът как точно да фиксираш стойност на тока... ала може, разбира се, че може да се направи. Едновременно, уредът може да дава пресметната стойност на вътрешното съпротивление на батерията и, примерно, комбинацията от едното и другото, да задействат определени маркери за качество на батерията. Ама няма да е лесно за носим/возим вариант да докараш цена.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот agro » 24.07.2014 23:45

Защо е необходимо да се мери предварително батерията - нали така и така енергията ще бъде изразходвана и в процеса на разреждане може да се измери отдаденото количество, както и доста точно да се определи предварително момента на наближаващата замяна. Ако си купуваш по-евтина енергия от калпави батерии, по-често ще се налага да плащаш таксата за обслужване при замяната им и обратно. Всичко това са лесно решими пазарни проблеми. Главното предимство на несобствената батерия обаче остава - зареждането на батериите да става в най-изгодния час на денонощието, с оптимални параметри на заряд. Колко хора ще отидат да си зареждат колата в 2 часа през нощта? Или колко хора ще си купят скъпо зарядно, за да зареждат нощем в къщи и колко аварии ще се случат от некомпетентна работа в къщи? А зарядната станция ще си ги зарежда, когато и е изгодно, за да посрещне спокойно навалицата автомобили в час пик. Да не забравяме огромната полза от появата в енергийната система на огромен потребител, готов да дърпа енергия в момента, в който потреблението и, /респ. цената и /, падне, дори и с малко. Някой по-горе беше изчислил грубо тази консумация да е колкото козлодуйски реактор. Тогава и ВЕИ-тата изведнъж ще намерят своя естествен баланс, а управлението на енергийната система хем ще се облекчи, хем в резултат ще поумнее и поевтинее. И във всяка екстрена ситуация ще има на разположение възможност за секунди да се задейства еквивалента на няколко реактора, само че равномерно разпределени по територията. При война или бедствие разсредоточеното разпределение на генериращи и акумулиращи мощности е безценно предимство. Системата става трудно унищожима.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 25.07.2014 09:08

Напълно си прав, но ще минат години, докато човечеството узрее за тази идея. Най трудно ще е стандартизирането на акумулаторите и присъединителните устройства за колите. Помниш ли сагата със CD-тата и системите за запис?
А меренето на изразходваната енергия е най-добре да става от вграден уред в батерията. Колкото си изразходвал - плащаш и ти сменят батерията със заредена.
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 25.07.2014 13:11

Lupus написа:Напълно си прав, но ще минат години, докато човечеството узрее за тази идея. Най трудно ще е стандартизирането на акумулаторите и присъединителните устройства за колите. Помниш ли сагата със CD-тата и системите за запис?
А меренето на изразходваната енергия е най-добре да става от вграден уред в батерията. Колкото си изразходвал - плащаш и ти сменят батерията със заредена.
Тоест, от куплиран към батерията уред. Батериите, така или иначе, ще се подменят, а самият уред няма да е евтин та, защо да се дооскъпява всичко? Само чипът запомня, какво му е "нялято" и на кой зарядна станцзия -с всички идентифициращи атрибути - и-тогово. А сверката на електромерите на зарядната станция и автомобила може да става даже по безжичен път, още на влизане в обхвата на рутера - примерно, целиш пътуване от т.А до т.Б, на мин цена - електромерът в колата казва на стационалния, колко kWh ще очакваш и, ако си с абонаментна карта, плащаш единствено евентуалната горница. Ако ли търсиш пристигане с макс.запас от ход след това, зарядната и търговска стратегия автоматично се пригажда, и ти предлагат надрусана до пръсване батерия...Е, или нещо от вида. А като стана дума за спомняне, не ми излиза от акъла "великото постижение" на Мони Паси, с което той самия вече преди години се хвалеше, че го били постигнали, за унификацията на зарядните на ВСИЧКИ мобилни телефони. Някак още не мога да го видя това чудо, а уж "В тази война надвихме Китай". :roll:
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 26.07.2014 12:14

Само чипът запомня, какво му е "нялято" и на кой зарядна станцзия -с всички идентифициращи атрибути - и-тогово.

Пак не си разбрал.Понякога има огромни разлики от налятото до излятото,от батерията. :)
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 26.07.2014 15:26

lz1wvm написа:
Само чипът запомня, какво му е "нялято" и на кой зарядна станцзия -с всички идентифициращи атрибути - и-тогово.

Пак не си разбрал.Понякога има огромни разлики от налятото до излятото,от батерията. :)

Много правилно. Но,нали и на бензиностанцията, когато ти наливат, измерват налятото /в момента не говорим за опитите за измама/ а ти, колко от него ще изгориш в двигателя, колко ще изтече от дупка в резервоара или какви загуби ще имаш поради неизправна свещ, примерно, НЕ Е грижа на бензинджията. А чипът, когато запомня, ще го прави с цел проследяване параметрите, ако щеш, надеждността на доставчика, живота на батерията /колко ѝ остава до декларирания стандартен пробег/ и такива неща. В него, примерно, ще се съхраняват заводските данни - тип, производител, измерен В ЗАВОДА капацитет, вътрешно съпротивление и т.н. И, когато в процеса на експлоатация, тези данни се променят, от една страна, на теб на дисплея ти излизат своевременно предупрежденията а, от друга, производителят, през Интернет, следи качеството на своята продукция, регистрира забележки, рекламации и др. с цел стабилна обратна връзка и повишаване качеството на продукта /или печалбата за единица продукт/. Съпровождаща информация - ТОВА е целта, когато се интегрира този чип.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 26.07.2014 18:07

Всичко това,което си писал е ала-бала.Говоря ти за технически параметри на батерията,но ти така и не вдяна.А това се разбира едва когато се разреди до определен капацитет.
Пък ти ако искаш плащай това,което са ти наляли в началото...направи си интернет връзка на доставчика с батерията,за да ти прави корекции на излятото количество киловати. :lol:
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 26.07.2014 22:19

Казах вече, ама кой да обърне внимание: За параметрите е ясно. Това, колко ще източиш от батерията, наистина зависи от много неща, върху повече от които, зарядната компания не може да влияе. Затова, те ще зареждат, с колкото заредят, и нещата така ще се устроят, че да им се плаща според нялятото. А ти може да си пазиш своята батерия, лошо няма. Тогава ще плащаш с повече време за заряд, дори и а бързаш и на цената на тока в момента /а може да се наложи да зареждаш в час пик/ . Дори - вярвам, тарикатите ще се усетят - с отнемане на точки за гаранция и т.н. Живеем в свят, движен от парите и всички всячески се стараят да ти ги вземат. Скачай, протестирай, колкото искаш.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 27.07.2014 08:17

Не схващаш ли тънката разлика между зареждане на ТВОЯ батерия и получаване на заредена ЧУЖДА батерия?
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 27.07.2014 12:59

Lupus написа:Не схващаш ли тънката разлика между зареждане на ТВОЯ батерия и получаване на заредена ЧУЖДА батерия?

Схващам я. И вече споделих, че също, ако сам съм и броил парите, бих се отнасял скептично към това друг да ми я зарежда. Ако бих могъл винаги удобно да я зареждам- ОК, ами ако не бих?
Обаче,
1. Самата батерия няма да е евтина.
2. Да се отделят пари за половин автомобил, примерно, само за да е твой при положение, че може директно да сядаш и караш, мнозина биха се замислили. Както сега, така и занапред, МНОГО народ ще продължава да е наемен работник и да цепи стотинката.
3. Освен това, с батерия под наем, притежаваш в пъти по-висока мобилност на собствените си оборотни средства. Дори да си бизнесмен, едва ли е винаги изгодно да купииш нещо скъпо и да затвориш едни пари, които , ако ги въртиш през това време, може да ти донесат много повече.
4. Удобство: НИКОГА, не мислиш за поддръжка, за гаранция, за това, да заредиш, когато токът е на половин цена. Това - и много други дейности - ще извършва компанията-зарядчик. Вярно, при нея си плащаш за гяволъка. А, ако притежаваш сам батерията, да не би да не плащаш?
5. Скорост на зареждане: Бързаш нанякъде, трябва ти ток, нямаш. Спираш и чакаш половин-един час, да се заредиш? Ако е през деня, плащаш по пикови цени.
6. Компаниите /зарядните/ като голям купувач, СЪС СИГУРНОСТ, ще ползват намаление от цената заради мащаба. То все някъде, в някои баланси, влиза и не е задължително да излиза от твоя. Пак както се случи но, по принцип, НЕ Е.
7.Връщаш батерия за рециклиране, плащат ти. Отново, компаниите могат да договорят по-изгодни условия от индивидуалния собственик.
8. И...кой каза че, АКО си взел на зарядна станция батерия чрез замяна, не можеш и сам да я напращиш? ТЯ не се интересува, кой я помпи.
Накратко, разбирам ти тревогите и са основателни но, медалът има и друга страна. Всеки сам ще си преценява, разбира се но, ползването на батерия чрез замяна ще бъде масово. За теб, /примерно/ като собственик на зарядка ще са изгодни и двата варианта а средният гражданин ще си решава според конкретиката на случая. Предоставят се всички възможности, пък каквото има да става, ще става.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 27.07.2014 14:33

Демек зареждам в София,не плащам и тръгвам за Бургас.Там зареждам изразходените киловати(или сменям батерията със заредена),плащам на Бургаската станция,а те привеждат сумата на Софийската. :roll:
Не знам на колко електромобила ще се сменят батериите дневно,но бая работа ще падне по подмяната на някоя натоварена електростанция.Пък,ако има и различни видове батерии,направо не ми се мисли.Не че не става на думи,но реалността винаги е различна.А понякога има огромно разминаване.
ПС Забравих да питам,в магазина колите без батерии ли ще ги продават,или ще имат някой евтинджос,за да те закара до най-близката станция за батерии.
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 27.07.2014 15:38

lz1wvm написа:Демек зареждам в София,не плащам и тръгвам за Бургас.Там зареждам изразходените киловати(или сменям батерията със заредена),плащам на Бургаската станция,а те привеждат сумата на Софийската. :roll:
Не знам на колко електромобила ще се сменят батериите дневно,но бая работа ще падне по подмяната на някоя натоварена електростанция.Пък,ако има и различни видове батерии,направо не ми се мисли.Не че не става на думи,но реалността винаги е различна.А понякога има огромно разминаване.
ПС Забравих да питам,в магазина колите без батерии ли ще ги продават,или ще имат някой евтинджос,за да те закара до най-близката станция за батерии.

И как да стане без да платиш изобщо? Хипотетично? Щото ако зареждаш у дома си, може да е веднъж месечно но, плащаш на енергото. Или, ако зареждаш от своята ФЕЦ, така или иначе, вече си платил за оборудването. На зарядка - на момента, с касова бележка /може и фактура да ти издадат/ и така. Хората са измислили вече дебитните карти и ПОС-терминалите ама ако смяташ, че системата няма бъдеще - кажи си. А , ако мислиш, че е по-лесно да се наредят 10 коли на заряд и да дърпат по 20-50 kW ВСЯКА, за собственика е по-удобно /ако има нужното място/ то, не възразявам и аз при теб да зареждам. И защо, питам се, трябва да мислим единствено през своя си, дребноселски менталитет ? Свят огромен, възможности много и, на едно място ще е вървежна една, на друго-втора и т.н. Виж, колите от фирмата може да пристигат със "стандартен пакет" , който при желание /като поизплатиш Голямото Добрютро или, ако ти дойде друг акъл/ ще може да замениш на "икономичен" или "усилен" модел. Бъди щедър де, позволи си да мечтаеш ! :D
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 27.07.2014 15:43

Собственикът на зарядката си плаща и загубите в кабела до подстацията. Колкото по-неравномерен и близък до макс.товар /използва, толкова повече I^2 * R загуби реализира. ТОЙ няма сметка от това а ти, като си дошъл да те актуализират спешно за час-два, дваж. Пак да си спомним цените по върховата тарифа и т.н. Ще ни намерят цаката като потребители, бъди сигурен.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 27.07.2014 21:56

Проблемът е, че между стара и нова батерия разликата в капацитета е не 2 пъти, а 10 пъти. Разликата във вътрешното съпротивление е не 2 пъти, а 100 или дори 1000 пъти. А двете батерии - нова и стара по външен вид не се различават.

Ако не можеш да направиш разликата, че ти го кажа с думи за неспециалист. Представи си, че в момента се сменят резервоари на леки коли, пълни с бензин. На на пръв поглед стария и новия са еднакви, но ако ти се падне стар, от дъното му изтича бензин, и още на първите 20 километра е изтекъл бензин за 200 километра. Ти си платил пълненето (за 200 километра), но след 20 километра колата ти спира. На кого ще се оплачеш и как ще докажеш, че проблема е в батерията, а не в скапаната ти кола? И не само в това е проблема (в количеството). Проблема е и в качеството (вътрешното съпротивление на батерията). Представи си, че вместо чист бензин на бензиностанцията ти пробутат някаква течност в съотношение 1 част бензин и 99 части нещо друго. Такова е съотношението на вътрешните съпротивления на нова и на издухана старат батерия. Колата ти уж върви, но като стар издъхнал москвич на 3 клапана. Няма мощност, няма динамика, набира едвам едвам - тръгваш да изпреварваш, но не успяваш, и се блъскаш в насрещното с някой друг измамен като тебе. После в болницата или на небето на кого ще се оплачеш?

Всичко щеше да е наред, ако нова и стара батерия се различаваха с 20% - все някакси ще го преглътнем. Когато обаче се различават 10 или 100 пъти - какво ще правим?

Още един пример, за да разбереш разликата. Представи си, че се разменяха не батерии, а цели леки коли. Принципа е същия. Представи си сега че отиваш с нов новеничък Мерцедес S класа, a ти дават в замяна 30 годишен раздрънкан Трабант. Ти отиваш да се жалваш на шефа, а той ти казва да си траеш и да си доволен, че не са ти дали каруца с биволска тяга от дърт бивол преди умиране.

Та това е проблема - разликата между хубава и лоша кола е 10 или 20 пъти, а между хубава и лоша батерия е още по-зле - поне 100 пъти.
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

ПредишнаСледваща

Назад към Свободни теми и дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта