Електро автомобили

Дискусии на теми, които смятате за интересни и важни.

Модератори: Mateev, Admin

Re: Електро автомобили

Мнениеот lz1wvm » 29.07.2014 17:31

Блудният син
Явно не си зареждал литиеви батерии.Те просто са като пиявици на ел.енергия.Зареждал съм с максимален ток,който производителя е дал.Няма загряване,дори не ползвам и термичната защита,вече около година.Същата работа беше и с оловните акумулатори и никеловите,ако спазваш зарядния ток,който е дал производителя.Това не са неща,струва ми се или може би.Газове или кипене се получава(както при оловни така и при литиеви),ако надвишиш напрежението на заряд,но за това се грижи самото зарядно.
Гледам,че си скептичен и към заряд с големи мощности и силова електроника.Ами първия ти пост в темата беше за скептицизма към АЕЦ Белене.....явно чакаме 3000-та година.
99%RX........1%TX
lz1wvm
 
Мнения: 1263
Регистриран на: 12.01.2008 01:26
Местоположение: в Гората

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 29.07.2014 19:51

lz1wvm написа:Блудният син
Явно не си зареждал литиеви батерии.Те просто са като пиявици на ел.енергия.Зареждал съм с максимален ток,който производителя е дал.Няма загряване,дори не ползвам и термичната защита,вече около година.Същата работа беше и с оловните акумулатори и никеловите,ако спазваш зарядния ток,който е дал производителя.Това не са неща,струва ми се или може би.Газове или кипене се получава(както при оловни така и при литиеви),ако надвишиш напрежението на заряд,но за това се грижи самото зарядно.
Гледам,че си скептичен и към заряд с големи мощности и силова електроника.Ами първия ти пост в темата беше за скептицизма към АЕЦ Белене.....явно чакаме 3000-та година.

Представях си такава картинка: Колата влиза на заряд, позиционира се над "едно нещо", то се по вдига нагоре /трафът затваря магнитната верига/ и започва прехвърляне по магнитен път. Става бе. Става. Ама тези екстрени зарядки директно плачат за мегавати, сметката е такава. И в колата вече не можеш вкара такъв траф. Дори на килохерц да го юркаш. Кабелът ще трябва да е поне 250 квадрата, за работното напрежение - да не говорим. Изхождам от текущото състояние на познатата ми техника /добре, че движи яко напред/ и т.н. А 50 kWh са за скромно автО, сещаш се. Литиеви батерии зареждам през два-три дни, на телефонеца / и вече - хем съм със стандартно зарядно/ изхвърлям втора на Нокиата-си, т.к. по някое време вземат, та се надуят. А за хиляди цикли заряд-разряд и не помисляме, не е кондензатор това чудо, масовата батерия. Газовете и кипенето ги поражда ЗАРЯДЪТ, протекъл през елементите /ТОК по време/, според броя разложени молекули на електролита и разтворителя, а при експресен заряд и токовете ще са екстремни. Затова, казвам ти, средностатистически, предвид и опазване живота на пусти батерии, и олекотяване режимите на работа на зарядките и т.н., замяната "празно за пълно" - удариш ли калема - има смисъл.
Другият вариант е да чакаш повечко. И лошо няма, АКО не бързаш. А авиомоделите са първи лястовици но, лястовици. Дано мощните тягови системи се доближат до тях.
Виж, за чакането на 3000-та, чакаме я. - Като онзи дядка, дето си беше хванал малко орле, да видел вярно ли било, че живеели над 200 години :wink:
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот bubolinka1 » 30.07.2014 08:44

Може ли малко по-ясно и малко по-съдържателно ? / не защото е необходимо-полезно/
РАБОТЯ БЪРЗО, КАЧЕСТВЕНО и ЕВТИНО. На промоция са само две от ТРИте.
bubolinka1
 
Мнения: 200
Регистриран на: 17.04.2013 14:59

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 30.07.2014 12:06

bubolinka1 написа:Може ли малко по-ясно и малко по-съдържателно ? / не защото е необходимо-полезно/

И към кого е отправен въпросът?
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот agro » 30.07.2014 21:42

Достигането на посочените характеристики на батериите вероятно е направено с много други компромиси от рода на:
- ограничен брой зарядни цикли
- голямо саморазреждане
- силна температурна зависимост
- други, за които не се сещам
Задачата вероятно е била супербатерия за моделисти, там много характеристики може и да не са съществени, за търговския успех на продукта са важни именно тези от рекламата. Моделистите да кажат кое им е важно за състезателните батерии, за да спечелят в надпреварата. За електромобилната батерия, която не е за състезания, ще се гони на първо място безопасност при катастрофи, голям брой зарядни цикли, зарядна станция с малки габарити и ниска цена, устойчивост на вибрации и сътресения и други подобни. Като обикновено се получава, не е възможно хем туй в онуй, хем душата в рая. Подобрявайки едни характеристики, правиш компромис с други, не толкова важни параметри - няма пълно щастие. А че батериите се развиват и ще се развиват - това е безспорен факт. Смятам обаче, че времето на електромобилите ще дойде преди достатъчния напредък на батериите. Затова ми се струва, че за някакъв период от време варианта с несобствена батерия ще е без конкуренция, а после може и да ни хареса и да не искаме да го премахваме, дори да е възможно. А каво ще представляват батериите след 30 години, дори не си представям. Преди тридесет години радиостанции имаха малцина и за мобилни телефони никой не си е мечтал. А за компютър в телефона, и то по-мощен от тези на космическите мисии през 80-те, е мислел само Азимов и неколцина още фантасти.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: Електро автомобили

Мнениеот Mateev » 30.07.2014 22:05

Пък ако знаете какви станаха размерите на настолните компютри - ще паднете. Ето държа един в ръката си и не мога да му се накефя. Говорим за мощен съвременен компютър с размери малко по-големи от дланта ми. И си има всичко и се чудя къде са го натъпкали в тази малка кутийка. Процесор i5, 16G RAM, 4 USB интерфейса, LAN 10GB, видеосигнала към монитора се излъчва по радиоканал, но може и с HDMI кабел. Цена - народна. Абе въобще - убиец. Според мене това е поредната нова революция, с която Intel ще загроби всички останали производители на компютри.

Нарича се Intel NUC. Вижте го чудото на чудесата:
http://www.intel.com/content/www/us/en/ ... rview.html
http://www.pazaruvaj.com/kompjutyrni-ko ... AqS88P8HAQ
Mateev
Аватар
Mateev
Site Admin
 
Мнения: 4439
Регистриран на: 11.09.2007 02:28
Местоположение: Габрово

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 30.07.2014 22:26

agro написа:...
ИМЕННО.
Всеки оптимум в полето от параметри е локален.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Markov » 31.07.2014 19:22

Същински "пирамид"
Изображение
Аватар
Markov
 
Мнения: 204
Регистриран на: 01.02.2008 14:57
Местоположение: Варна

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 31.07.2014 23:52

Темата е за електро автомобилите. Обсъждаме тях, не нечии страхове. Ако имаш решението на всички въпроси досега, слушам те внимателно. Може да зададеш и нови въпроси.
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 05.08.2014 12:33

Ето, сега отново си мисля: А вариантът с резервоар за химически носител на енергията /гориво/ определено, предлага по-висока енергийна плътност при съхранение и по-напреднали като разрешаване въпросите със стандартизация и скорост на зареждането. А и вече взех да се обърквам: Са ли или не са електроавтомобили онези, с горивните елементи? Задвижването- ясно, с електродвигател но, съхранението - в химически вид. Кое, тогава, прави превозното средство "електро" , "химично" или още, както се сетим? Батерия, мотор или /и/ още нещо?
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот Lupus » 05.08.2014 18:27

Блудният син написа:Ето, сега отново си мисля: А вариантът с резервоар за химически носител на енергията /гориво/ определено, предлага по-висока енергийна плътност при съхранение и по-напреднали като разрешаване въпросите със стандартизация и скорост на зареждането. А и вече взех да се обърквам: Са ли или не са електроавтомобили онези, с горивните елементи? Задвижването- ясно, с електродвигател но, съхранението - в химически вид. Кое, тогава, прави превозното средство "електро" , "химично" или още, както се сетим? Батерия, мотор или /и/ още нещо?

Шопа казал: "Седим, мислим, Седим, мислим. По едно време се улавям, че само седим." Та от толкова мислене не се ли сети, че и в акумулаторите електроенергията се съхранява в химичен вид? Виждал ли си съд, пълен с електрони? :D
www.tscommunication.com
HG07,MG08 - GSM устройства за охрана и управление на обекти.
www.bsms.bg
SMS услуги за фирми и организации с модерно мислене.
Lupus
 
Мнения: 1804
Регистриран на: 18.11.2007 12:08
Местоположение: София

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 05.08.2014 22:18

В случая, даже и не седим :wink:
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот agro » 25.08.2014 22:56

http://www.capital.bg/biznes/tehnologii_i_nauka/2014/08/22/2365659_izvita_energiia/?sp=1#storystart

Внедрени, подобни технологии са в състояние да променят из основи всеки бизнес, използващ батерии - добре е да се прочете и първа страница. А как ще се промени бизнес концепцията на електромобила, когато /а то ще е скоро/ той започне да се движи и без шофьор? Все още ли ще е собствен този сложен робот, или ще го повикваме при необходимост? И той ще пристига, натоварен с още няколко пътника, движещи се в същата посока. И появата на непредвидим човек - шофьор на пътя ще е опасност за бързо движещите се и комуникиращи един с друг шофьори - компютри.
"На всеки сложен въпрос има прост и разбираем за всички грешен отговор"
agro
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05.10.2012 22:29

Re: Електро автомобили

Мнениеот Блудният син » 26.08.2014 10:44

- Добре де, а къде остава удоволствието от шофирането, щом насадиш навсякъде роботи?
Умният дава правилни отговори. Мъдрият задава правилните въпроси.
Блудният син
 
Мнения: 366
Регистриран на: 11.06.2014 23:08

Re: Електро автомобили

Мнениеот donpesho » 02.09.2014 10:38

Аватар
donpesho
 
Мнения: 271
Регистриран на: 15.01.2009 01:02

ПредишнаСледваща

Назад към Свободни теми и дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта