malchev написа:Има едни кабелчета, дето се слагат по дължина на тръбопроводите за да не замръзват. Точно как се водят не се сещам, номера е, че греят с ниска мощност, колкото да топят снега. Може би ще стане номера с тях.
И тока, който ще изгориш, ще е повече от този, който ще произведеш.
Определено ветродатчика е проблем. Дори и да не замръзне,
рано или късно ще се повреди. А повреда на датчика означава падане на тракера при първия по-силен вятър.
Проблема с тракерите всъщност е доста по сложен. Всички вече се убедихме, че ако по някаква причина тракера не застане хоризонтално,
със сигурност ще падне при малко по-силен вятър. Но причините да не застане хоризонтално са много:
1. Спиране на тока. Дори и да сложите UPS, той може да се повреди или пък да се окаже, че акумулатора му не държи (след 2-3 години това вече е сигурно).
2. Повреда в електрониката. Например изсъхнал електролит.
3. Прекъснат кабел от някой от датчиците. Например окислен контакт.
4. Поява на внезапен силен вятър. Тракера няма време да се изправи.
5. Повреда в мотора в неподходящия момент
При голяма част от горните повреди няма как да разберете, че са настъпили. Тоест ще разберете, че има повреда
чак когато тракера падне. Втория аспект е, че всяка една точка по-горе все някога
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЩЕ СЕ СЛУЧИ. Започвам да си мисля, че съдбата на всеки един тракер винаги е една и съща -
ПАДА И СЕ ПОТРОШАВА. Това вече е ясно на всички. Не е ясно само кога ще стане - още утре или след 20 години. Но като гледам какво е изпълнението, започвам да си мисля, че малко тракери ще доживеят до 5-тия или до 10-тия си рожден ден. Да не говорим, че е въпрос на време застрахователите да се усетят и да ОТКАЖАТ ДА ЗАСТРАХОВАТ ТРАКЕРИ. В Германия и Испания това вече е така. Защо ли? Ами сетете се сами.
